Якість послуг ЖКГ рівно така, скільки за них готові платити
З’явилося два нових закони, що регулюють надання послуг у сфері ЖКГ. Саме ці акти й стали базою для зміни умов господарювання комунальників. Цими ж документами регламентовані нові пункти у платіжках чернігівців.
Так, вперше введена послуга з управління багатоквартирним будинком. Право надавати її має та організація, в якої є не тільки досвід управління, а й сертифікований менеджер з управління багатоквартирними будинками у штаті. До речі, у комунальних ЖЕКах Чернігова такі менеджери вже є.
Житловий сектор у Чернігові вже майже весь приватизований, тому в мешканців є право стовідсотково керувати своїм житлом або наймати керуючу компанію, а також задавати тон у виконанні нею всіх робіт. На сьогодні всі спірні питання повинні вирішуватися більшістю співвласників – на загальних зборах, рішення яких оформлюються актами й протоколами. І керуюча компанія повинна прислухатися до думки співвласників.
Про це, зокрема, йшла мова в програмі «Серед тижня» телеканалу «Новий Чернігів», гостем якої був начальник КП «Деснянське» Чернігівської міської ради Віктор Пригара.
Житлові організації працюють у межах законодавства та на підставі договорів, які укладаються окремо по кожному будинку. У Чернігові п’ятьма найбільшими керуючими компаніями – комунальними підприємствами та ТОВ «Майас Сілтумс» - укладено понад 1,5 тисячі таких договорів, розповів він.
Зараз, відповідно до законодавства, копії цих договорів надаються у кожну квартиру. Додатком до них є кошторис, який містить перелік усіх 14 обов’зкових послуг з утримання і обслуговування будинку, що їх надають житлові організації. Цей перелік затверджений постановою Кабінету міністрів України.
У цьому додатку є й ціна кожної послуги в розрахунку на квадратний метр житла. Тобто люди будуть точно знати, за що і скільки вони платять. Якщо хтось ще не отримав такої копії і не хоче чекати – він може звернутися до своєї житлової дільниці і там її нададуть.
Разом з тим, для того щоб керуюча компанія надавала якісні послуги в повному обсязі, співвласники мають вчасно і в повному обсязі сплачувати за них. Якщо співвласники зібрали, приміром, тисячу гривень – то й послуг вони отримають на цю тисячу, а не більше. Адже облік зараз ведеться побудинково, а роботи по кожному будинку ведуться в межах цих сум. «Дарувати» комусь кошти іншого будинку зараз заборонено.
Нещодавно до засобів впливу на боржників додалася пеня в розмірі 0,01%. Також за борги по сплаті комунальних послуг позбавляють субсидії. Але боржник шкодить не тільки собі – через нього потерпають, не отримуючи кращих послуг з обслуговування будинку, всі його мешканці. Тому житлові організації просять усіх старших будинків, їх актив, просто свідомих співвласників: «Не будьте байдужими. Спонукайте своїх сусідів-боржників до того, щоб вони реструктуризували та погашали такі борги. Від цього напряму залежить благополуччя всього будинку».
Так, вперше введена послуга з управління багатоквартирним будинком. Право надавати її має та організація, в якої є не тільки досвід управління, а й сертифікований менеджер з управління багатоквартирними будинками у штаті. До речі, у комунальних ЖЕКах Чернігова такі менеджери вже є.
Житловий сектор у Чернігові вже майже весь приватизований, тому в мешканців є право стовідсотково керувати своїм житлом або наймати керуючу компанію, а також задавати тон у виконанні нею всіх робіт. На сьогодні всі спірні питання повинні вирішуватися більшістю співвласників – на загальних зборах, рішення яких оформлюються актами й протоколами. І керуюча компанія повинна прислухатися до думки співвласників.
Про це, зокрема, йшла мова в програмі «Серед тижня» телеканалу «Новий Чернігів», гостем якої був начальник КП «Деснянське» Чернігівської міської ради Віктор Пригара.
Житлові організації працюють у межах законодавства та на підставі договорів, які укладаються окремо по кожному будинку. У Чернігові п’ятьма найбільшими керуючими компаніями – комунальними підприємствами та ТОВ «Майас Сілтумс» - укладено понад 1,5 тисячі таких договорів, розповів він.
Зараз, відповідно до законодавства, копії цих договорів надаються у кожну квартиру. Додатком до них є кошторис, який містить перелік усіх 14 обов’зкових послуг з утримання і обслуговування будинку, що їх надають житлові організації. Цей перелік затверджений постановою Кабінету міністрів України.
У цьому додатку є й ціна кожної послуги в розрахунку на квадратний метр житла. Тобто люди будуть точно знати, за що і скільки вони платять. Якщо хтось ще не отримав такої копії і не хоче чекати – він може звернутися до своєї житлової дільниці і там її нададуть.
Разом з тим, для того щоб керуюча компанія надавала якісні послуги в повному обсязі, співвласники мають вчасно і в повному обсязі сплачувати за них. Якщо співвласники зібрали, приміром, тисячу гривень – то й послуг вони отримають на цю тисячу, а не більше. Адже облік зараз ведеться побудинково, а роботи по кожному будинку ведуться в межах цих сум. «Дарувати» комусь кошти іншого будинку зараз заборонено.
Нещодавно до засобів впливу на боржників додалася пеня в розмірі 0,01%. Також за борги по сплаті комунальних послуг позбавляють субсидії. Але боржник шкодить не тільки собі – через нього потерпають, не отримуючи кращих послуг з обслуговування будинку, всі його мешканці. Тому житлові організації просять усіх старших будинків, їх актив, просто свідомих співвласників: «Не будьте байдужими. Спонукайте своїх сусідів-боржників до того, щоб вони реструктуризували та погашали такі борги. Від цього напряму залежить благополуччя всього будинку».