Транспортна реформа чи переділ ринку: що означає ухвалення нової транспортної мережі Чернігова
Чернігів має нову автобусну мережу: сьогодні, 28 вересня, на засіданні виконкому міськради його члени проголосували «за» її затвердження. Зміни вступлять в силу вже з 10 січня наступного року і діятимуть протягом найближчих 5 років.
Запропонований варіант мало чим відрізняється від нинішньої транспортної мережі, утім чиновники переконують: проведуть конкурси і змусять перевізників дотримуватись графіку руху та оновлювати рухомий склад.
Питання проведення транспортної реформи у Чернігові тягнеться вже декілька років і як то кажуть, вже встигло набриднути не тільки пересічним містянам, а й більшості експертів.
Варто лише зазначити, що це була вже третя спроба обговорення нової транспортної мережі на засіданні виконкому: 1 та 15 вересня ці питання знімалися з розгляду через неузгодженість так званих «дачних» маршрутів.
«Ми зверталися листом до ОДА. Але у законодавстві немає такого поняття як дачний маршрут. У законі «Про автомобільний транспорт» є міський і приміський маршрут. Дачні масиви – це не населені пункти, тому ОДА не може брати на себе проведення цих конкурсів. Є європейська хартія, за якою якщо питання не врегульоване законодавчо, то орган місцевого самоврядування може забезпечити такі перевезення» - сказав начальник управління транспорту Олександр Бельський. Отже, «дачні» маршрути як і раніше обслуговуватиме місто.
Ухвалений варіант транспортної реформи складно назвати революційним, і він більше нагадує спроби переділу власності на існуючих маршрутах, про що ми вже писали.
Згідно з новою автобусною мережею, ліквідовуються 28, 34 та 38 маршрути, 25-й об’єднується із 31м, 26-й – із 32м. Місто керуватиме і так званими «дачними» маршрутами, від проведення конкурсів на яких із причин законодавчої неврегульованості питання, відмовилась облдержадміністрація.
Головна суть рішення – розірвати існуючі договори із перевізниками і провести нові конкурси на маршрутах до 10 січня.
Начальник управління транспорту Олександр Бельський переконує: з наступного року у місті поменшає маршруток: замість 320 їх буде 250, відповідно і збільшиться кількість автобусів середньої місткості.
Під розумінням «середньої місткості» він назвав 25-місні «Рути», які, найімовірніше, замінять існуючі «Дельфіни». Утім, навіть таких косметичних змін доведеться чекати: через скарги перевізників на відсутність грошей, їм пропонуватимуть підписати інвестиційну угоду, за якою зобов’яжуть придбати необхідну кількість автобусів протягом декількох років.
«Якщо в перший рік він не купляє обумовлену договором кількість автобусів, він буде розриватися» - сказав Бельський.
Із новими умовами погодився і присутній на засіданні перевізник Володимир Козир.
При її ухваленні члени виконкому пообіцяли не ображати Чернігівське тролейбусне управління і віддати комунальному підприємству за можливості ті маршрути, які дублюють тролейбусні. Із такою скаргою виступив начальник ЧТУ Дмитро Лавренюк, який навів приклад тролейбусу №8, в якого маршрутки забирають платних пасажирів.
Міський голова Владислав Атрошенко під час свого виступу неодноразово підкреслював, намагаючись переконати присутніх: розрив договорів не означатиме черговий переділ ринку перевезень, а це робитиметься для зручності чернігівців.
Щоправда, попередив: одночасно із зменшенням маршруток на вулицях Чернігова варто очікувати й збільшення інтервалу руху. «Тепер буде не 2-3 хвилини, а 5, 10 і може 15» - сказав Атрошенко.
Нова транспортна мережа діятиме протягом найближчих 5 років, перші конкурси на маршрути будуть оголошені у листопаді.
Запропонований варіант мало чим відрізняється від нинішньої транспортної мережі, утім чиновники переконують: проведуть конкурси і змусять перевізників дотримуватись графіку руху та оновлювати рухомий склад.
Питання проведення транспортної реформи у Чернігові тягнеться вже декілька років і як то кажуть, вже встигло набриднути не тільки пересічним містянам, а й більшості експертів.
Варто лише зазначити, що це була вже третя спроба обговорення нової транспортної мережі на засіданні виконкому: 1 та 15 вересня ці питання знімалися з розгляду через неузгодженість так званих «дачних» маршрутів.
«Ми зверталися листом до ОДА. Але у законодавстві немає такого поняття як дачний маршрут. У законі «Про автомобільний транспорт» є міський і приміський маршрут. Дачні масиви – це не населені пункти, тому ОДА не може брати на себе проведення цих конкурсів. Є європейська хартія, за якою якщо питання не врегульоване законодавчо, то орган місцевого самоврядування може забезпечити такі перевезення» - сказав начальник управління транспорту Олександр Бельський. Отже, «дачні» маршрути як і раніше обслуговуватиме місто.
Ухвалений варіант транспортної реформи складно назвати революційним, і він більше нагадує спроби переділу власності на існуючих маршрутах, про що ми вже писали.
Згідно з новою автобусною мережею, ліквідовуються 28, 34 та 38 маршрути, 25-й об’єднується із 31м, 26-й – із 32м. Місто керуватиме і так званими «дачними» маршрутами, від проведення конкурсів на яких із причин законодавчої неврегульованості питання, відмовилась облдержадміністрація.
Головна суть рішення – розірвати існуючі договори із перевізниками і провести нові конкурси на маршрутах до 10 січня.
Начальник управління транспорту Олександр Бельський переконує: з наступного року у місті поменшає маршруток: замість 320 їх буде 250, відповідно і збільшиться кількість автобусів середньої місткості.
Під розумінням «середньої місткості» він назвав 25-місні «Рути», які, найімовірніше, замінять існуючі «Дельфіни». Утім, навіть таких косметичних змін доведеться чекати: через скарги перевізників на відсутність грошей, їм пропонуватимуть підписати інвестиційну угоду, за якою зобов’яжуть придбати необхідну кількість автобусів протягом декількох років.
«Якщо в перший рік він не купляє обумовлену договором кількість автобусів, він буде розриватися» - сказав Бельський.
Із новими умовами погодився і присутній на засіданні перевізник Володимир Козир.
При її ухваленні члени виконкому пообіцяли не ображати Чернігівське тролейбусне управління і віддати комунальному підприємству за можливості ті маршрути, які дублюють тролейбусні. Із такою скаргою виступив начальник ЧТУ Дмитро Лавренюк, який навів приклад тролейбусу №8, в якого маршрутки забирають платних пасажирів.
Міський голова Владислав Атрошенко під час свого виступу неодноразово підкреслював, намагаючись переконати присутніх: розрив договорів не означатиме черговий переділ ринку перевезень, а це робитиметься для зручності чернігівців.
Щоправда, попередив: одночасно із зменшенням маршруток на вулицях Чернігова варто очікувати й збільшення інтервалу руху. «Тепер буде не 2-3 хвилини, а 5, 10 і може 15» - сказав Атрошенко.
Нова транспортна мережа діятиме протягом найближчих 5 років, перші конкурси на маршрути будуть оголошені у листопаді.