Володимир Поліщук: «Селу — нові перспективи і можливості, місту — якісні продукти»
Наш співрозмовник — відомий в області підприємець, меценат, громадський діяч, а нині кандидат у народні депутати України Володимир Поліщук...
— Володимире Андрійовичу, головним напрямком Вашої діяльності останнім часом стала ідея створення оптового ринку сільськогосподарської продукції. Чи не стане ця ідея бізнес-проектом в інтересах вузького кола його натхненників?
— Переконаний, що ні. Адже ситуація із забезпеченням населення якісною сільськогосподарською продукцією з року на рік стає все гострішою. Нинішня інфраструктура аграрного ринку не зорієнтована на швидке надходження продукції до споживачів. При цьому збитків зазнають і товаровиробники, які змушені використовувати неорганізовані канали збуту з непрозорими умовами купівлі-продажу та диктатом перекупників, і споживачі, які змушені купувати продукцію часто сумнівної якості за завищеними цінами.
— Це агітаційна промова майбутнього кандидата в депутати, чи Ви маєте конкретні фати таких явищ?
— Звичайно, маю, адже систематично, вже протягом багатьох років, відстежую інформацію стосовно аграрного ринку, але тоді змушений буду дещо втомити сухою, натомість переконливою статистикою.
Потенційні можливості виробників щодо вдосконалення якості та збільшення кількості продукції доволі часто стикаються із проблемами її збуту. І на це є різні причини. Але факти — річ уперта. Наприклад, за перші 5 місяців минулого року загальний обсяг реалізації продукції сільгосппідприємствами Чернігівської області становив 630,9 млн грн., що порівняно з відповідним періодом 2009 року менше на 36,6 млн грн. Навіть при зростанні середніх закупівельних цін на зерно по області на 232,4 грн/т (у 1,3 разу), що склало 929,5 грн. т, маємо за січень – травень 2010 року по всіх напрямках 293,9 тис. тонн зернових культур, що на 258,7 тис. тонн менше за відповідний період 2009 року.
Обсяги реалізації худоби і птиці сільгосппідприємствами склали 11,3 тис. тонн (у живій вазі), що на 1,5 тис. тонн (11,5%) менше від січня – травня 2009 року. При цьому середня реалізаційна ціна склала 9820,0 грн/т, що на 546,8 грн/т (5,3%) менше від ціни 2009 року.
— Через реалізацію всієї сільськогосподарської продукції за цінами, нижчими від середньообласних, сільгосппідприємства втратили 5976,6 тис. грн. Втрати на 1 гривню реалізованої продукції по області склали 1,70 коп.
— Ви справді вважаєте, що ці проблеми зможе розв’язати Ваш проект?
— Оптовий ринок сільськогосподарської продукції має перерости в регіональний аграрний центр, де покупці і продавці зможуть не тільки продати чи купити продукцію, а й отримати повний спектр послуг: тут можна буде підготувати товар для продажу, провести розрахунки, отримати кредит, транспортні послуги, дізнатися про ціни на сільгосппродукцію в інших регіонах, отримати інформацію від дорадчих служб. У кінцевому результаті це впливатиме на формування справді ринкової ціни і значно зменшить втрати виробників. Державна цільова програма створення оптових ринків сільськогосподарської продукції від 2009 р. прямо вказує на те, що її метою є забезпечення реалізації високоякісної сільськогосподарської продукції та продуктів її переробки виробниками всіх форм власності на оптових ринках.
— Володимире Андрійовичу, якщо визначити кількома лаконічними фразами: для кого цей проект?
— Упевнений, що успішна його реалізація позитивно позначиться на житті та праці переважної більшості населення регіону. Об’єднання торгівлі, зберігання та продажу сільгосппродукції на оптовому ринку в Чернігівському регіоні забезпечить:
1.Сільгоспвиробникам можливість мати стабільного покупця на його продукцію, сконцентрований попит і пропозицію у зручних місцях для переміщення продукції.
2.Переробників сільськогосподарської продукції інформацією про потреби ринку. Вони зможуть реалізувати продукцію за реальними цінами, одержуватимуть замовлення на власну продукцію.
3.Споживачам сільгосппродукції продукції, включно зі школами, магазинами, лікарнями та закладами громадського харчування, — стабільного постачальника, який забезпечить їх якісною та безпечною плодоовочевою продукцією в широкому асортименті.
4.Чернігівським сільгоспвиробникам,не згодним із сезонною ціною, — можливість орендувати спеціально обладнані сховища з надійною гарантією зберігання.
5.Закордонним оптовим покупцям — експортера, спроможного акумулювати необхідний обсяг продукції, формувати великі однорідні партії продукції, отримувати комплекс послуг із документального оформлення.
6.Розвиток не тільки виробників овочевих та фруктових культур, а й збирачів грибів, ягід та ін.
7.Створення значної кількості нових прямих та непрямих робочих місць та сприяння більшій зайнятості населення й виробників Чернігівської області.
8. Додаткові надходження до бюджету району та області.
Як бачите, у виграші будуть усі мешканці регіону.
— Скажіть, будь ласка, чи зможе дрібний виробник бути гідно представлений на такому ринку?
— Безперечно. Саме оптовий ринок зможе захистити малих та середніх виробників, забезпечити їм рівний з великими виробниками доступ до ринку, підвищити доходи селян-товаровиробників, зменшити цінові коливання на ринку, вдосконалити та запровадити стандарти якості у виробництві, забезпечити діяльність системи інформації про кон’юнктуру ринків продовольства. Організований оптовий ринок забезпечить інтеграцію інтересів товаровиробників сільськогосподарської продукції, переробників, операторів оптової і роздрібної торгівлі у процесі обміну і неодмінно сприятиме розвиткові Чернігівського регіону загалом.
— Володимире Андрійовичу, останнім часом ведеться багато розмов щодо заборони вуличної торгівлі. Яке Ваше ставлення до цієї проблеми?
— Як і в будь-якій справі, тут має бути лад. Питання безпеки та якості харчових продуктів останнім часом набувають особливого звучання. Оптовий ринок у цьому сенсі може виступати майданчиком, де його відповідні структури формуватимуть дрібнооптові партії найрізноманітнішої продукції, які в подальшому можливо реалізовувати в місті в організованих точках. Крім того, до введення в дію обмежувальних норм Закону України «Про безпеку та якість харчових продуктів»на ринку будуть облаштовані торговельні місця для індивідуальних продавців, які зможуть вільно продавати свою продукцію. Торговельні місця будуть обладнані окремим під’їздом, торговельними прилавками зі зручними полицями для розкладення товару та ящиками під прилавками, які за потреби можуть зачинятися на замок для нетривалого зберігання, освітленням, сидіннями, вагами, ємностями для первинного збору сміття. Будь-хто зможе отримати місце у відповідному торговельному ряду і продати після відповідної перевірки вирощені овочі чи фрукти, гриби та ягоди, м’ясо тварин і птиці, яйця, молоко, сир, мед.
— Як Ви вважаєте, Ваш виборець Вас зрозуміє?
— Так, сподіваюсь мій виборець мене і зрозуміє і підтримає. У цьому переконуюсь щодня, спілкуючись із мешканцями Чернігова та низки районів: Чернігівського, Ріпкинського, Городнянського, Куликівського та багатьох інших.
— Конкуренти не дошкуляють?
— Кожен по-своєму достукується до серця і розуму виборця, адже лише він може зробити той чи інший вибір. Я ж у сьогоднішніх конкурентах насамперед прагну бачити гідних і порядних людей, однодумців у майбутніх добрих справах.
— Володимире Андрійовичу, головним напрямком Вашої діяльності останнім часом стала ідея створення оптового ринку сільськогосподарської продукції. Чи не стане ця ідея бізнес-проектом в інтересах вузького кола його натхненників?
— Переконаний, що ні. Адже ситуація із забезпеченням населення якісною сільськогосподарською продукцією з року на рік стає все гострішою. Нинішня інфраструктура аграрного ринку не зорієнтована на швидке надходження продукції до споживачів. При цьому збитків зазнають і товаровиробники, які змушені використовувати неорганізовані канали збуту з непрозорими умовами купівлі-продажу та диктатом перекупників, і споживачі, які змушені купувати продукцію часто сумнівної якості за завищеними цінами.
— Це агітаційна промова майбутнього кандидата в депутати, чи Ви маєте конкретні фати таких явищ?
— Звичайно, маю, адже систематично, вже протягом багатьох років, відстежую інформацію стосовно аграрного ринку, але тоді змушений буду дещо втомити сухою, натомість переконливою статистикою.
Потенційні можливості виробників щодо вдосконалення якості та збільшення кількості продукції доволі часто стикаються із проблемами її збуту. І на це є різні причини. Але факти — річ уперта. Наприклад, за перші 5 місяців минулого року загальний обсяг реалізації продукції сільгосппідприємствами Чернігівської області становив 630,9 млн грн., що порівняно з відповідним періодом 2009 року менше на 36,6 млн грн. Навіть при зростанні середніх закупівельних цін на зерно по області на 232,4 грн/т (у 1,3 разу), що склало 929,5 грн. т, маємо за січень – травень 2010 року по всіх напрямках 293,9 тис. тонн зернових культур, що на 258,7 тис. тонн менше за відповідний період 2009 року.
Обсяги реалізації худоби і птиці сільгосппідприємствами склали 11,3 тис. тонн (у живій вазі), що на 1,5 тис. тонн (11,5%) менше від січня – травня 2009 року. При цьому середня реалізаційна ціна склала 9820,0 грн/т, що на 546,8 грн/т (5,3%) менше від ціни 2009 року.
— Через реалізацію всієї сільськогосподарської продукції за цінами, нижчими від середньообласних, сільгосппідприємства втратили 5976,6 тис. грн. Втрати на 1 гривню реалізованої продукції по області склали 1,70 коп.
— Ви справді вважаєте, що ці проблеми зможе розв’язати Ваш проект?
— Оптовий ринок сільськогосподарської продукції має перерости в регіональний аграрний центр, де покупці і продавці зможуть не тільки продати чи купити продукцію, а й отримати повний спектр послуг: тут можна буде підготувати товар для продажу, провести розрахунки, отримати кредит, транспортні послуги, дізнатися про ціни на сільгосппродукцію в інших регіонах, отримати інформацію від дорадчих служб. У кінцевому результаті це впливатиме на формування справді ринкової ціни і значно зменшить втрати виробників. Державна цільова програма створення оптових ринків сільськогосподарської продукції від 2009 р. прямо вказує на те, що її метою є забезпечення реалізації високоякісної сільськогосподарської продукції та продуктів її переробки виробниками всіх форм власності на оптових ринках.
— Володимире Андрійовичу, якщо визначити кількома лаконічними фразами: для кого цей проект?
— Упевнений, що успішна його реалізація позитивно позначиться на житті та праці переважної більшості населення регіону. Об’єднання торгівлі, зберігання та продажу сільгосппродукції на оптовому ринку в Чернігівському регіоні забезпечить:
1.Сільгоспвиробникам можливість мати стабільного покупця на його продукцію, сконцентрований попит і пропозицію у зручних місцях для переміщення продукції.
2.Переробників сільськогосподарської продукції інформацією про потреби ринку. Вони зможуть реалізувати продукцію за реальними цінами, одержуватимуть замовлення на власну продукцію.
3.Споживачам сільгосппродукції продукції, включно зі школами, магазинами, лікарнями та закладами громадського харчування, — стабільного постачальника, який забезпечить їх якісною та безпечною плодоовочевою продукцією в широкому асортименті.
4.Чернігівським сільгоспвиробникам,не згодним із сезонною ціною, — можливість орендувати спеціально обладнані сховища з надійною гарантією зберігання.
5.Закордонним оптовим покупцям — експортера, спроможного акумулювати необхідний обсяг продукції, формувати великі однорідні партії продукції, отримувати комплекс послуг із документального оформлення.
6.Розвиток не тільки виробників овочевих та фруктових культур, а й збирачів грибів, ягід та ін.
7.Створення значної кількості нових прямих та непрямих робочих місць та сприяння більшій зайнятості населення й виробників Чернігівської області.
8. Додаткові надходження до бюджету району та області.
Як бачите, у виграші будуть усі мешканці регіону.
— Скажіть, будь ласка, чи зможе дрібний виробник бути гідно представлений на такому ринку?
— Безперечно. Саме оптовий ринок зможе захистити малих та середніх виробників, забезпечити їм рівний з великими виробниками доступ до ринку, підвищити доходи селян-товаровиробників, зменшити цінові коливання на ринку, вдосконалити та запровадити стандарти якості у виробництві, забезпечити діяльність системи інформації про кон’юнктуру ринків продовольства. Організований оптовий ринок забезпечить інтеграцію інтересів товаровиробників сільськогосподарської продукції, переробників, операторів оптової і роздрібної торгівлі у процесі обміну і неодмінно сприятиме розвиткові Чернігівського регіону загалом.
— Володимире Андрійовичу, останнім часом ведеться багато розмов щодо заборони вуличної торгівлі. Яке Ваше ставлення до цієї проблеми?
— Як і в будь-якій справі, тут має бути лад. Питання безпеки та якості харчових продуктів останнім часом набувають особливого звучання. Оптовий ринок у цьому сенсі може виступати майданчиком, де його відповідні структури формуватимуть дрібнооптові партії найрізноманітнішої продукції, які в подальшому можливо реалізовувати в місті в організованих точках. Крім того, до введення в дію обмежувальних норм Закону України «Про безпеку та якість харчових продуктів»на ринку будуть облаштовані торговельні місця для індивідуальних продавців, які зможуть вільно продавати свою продукцію. Торговельні місця будуть обладнані окремим під’їздом, торговельними прилавками зі зручними полицями для розкладення товару та ящиками під прилавками, які за потреби можуть зачинятися на замок для нетривалого зберігання, освітленням, сидіннями, вагами, ємностями для первинного збору сміття. Будь-хто зможе отримати місце у відповідному торговельному ряду і продати після відповідної перевірки вирощені овочі чи фрукти, гриби та ягоди, м’ясо тварин і птиці, яйця, молоко, сир, мед.
— Як Ви вважаєте, Ваш виборець Вас зрозуміє?
— Так, сподіваюсь мій виборець мене і зрозуміє і підтримає. У цьому переконуюсь щодня, спілкуючись із мешканцями Чернігова та низки районів: Чернігівського, Ріпкинського, Городнянського, Куликівського та багатьох інших.
— Конкуренти не дошкуляють?
— Кожен по-своєму достукується до серця і розуму виборця, адже лише він може зробити той чи інший вибір. Я ж у сьогоднішніх конкурентах насамперед прагну бачити гідних і порядних людей, однодумців у майбутніх добрих справах.