Чернігівський автозавод ризикує зупинити виробництво. У чому проблема?
Підприємство з виробництва автобусів ТОВ «Чернігівський автозавод», що входить в корпорацію «Еталон» опинився в скрутному становищі і знаходиться на межі закриття. Про це пише «Автоцентр», посилаючись на звернення керівництва ЧАЗ до Київської обласної ради та Київської облдержадміністрації.
У чому проблема?
Керівництво заводу називає ситуацію критичною. Причиною тому стали «факти дискримінації в тендерах на закупівлю шкільних автобусів за держкошти».
Директор автозаводу Андрій Савченко зазначає, що в рамках візиту за підприємство прем'єр-міністра України Дениса Шмигаль, його поінформували про факти нечесної конкуренції. Мова про використання у тендерній документації норм, які не відповідають законодавству або держстандартам. За підсумками поїздки на ЧАЗ прем'єр-міністр повідомив про намір уряду прибирати дискримінацію при тендерних закупівлях транспортних засобів.
З того моменту певні зрушення в цьому питанні є, але деякі ОДА продовжують прописувати невідповідні стандартам умови.
Андрій Савченко додав, що до вирішення проблеми підключився і Антимонопольний комітет України (АМКУ). В АМКУ провели експертизу ринку шкільних автобусів і з'ясували, що єдиний нормативний документ, який регулює параметри шкільних автобусів – це ДСТУ. При цьому не передбачено встановлення додаткових вимог. Ця інформація в подальшому має бути прийнята до уваги замовниками.
Втручався і Атрошенко
Приїзд до Чернігова прем’єр-міністра Дениса Шмигаля, який відбувся у середині травня мав допомогти Чернігівському автозаводу отримати додаткові замовлення. Інформацію про те, що чернігівське підприємство буцімто навмисно не допускають до участі в тендерах, Денису Шмигалю виклали як власник заводу, так і міський голова Чернігова Владислав Атрошенко.
– Мова про штучні перепони для неучасті чернігівського виробника у загальноукраїнських тендерах, – заявив тоді Атрошенко. – Це штучно, бо у документації на проведення торгів зазначається на 10 міліметрів інша відстань між мостами і так далі.
За його інформацією, Антимонопольний комітет пропускає ці моменті і не реагує на порушення.
– Це наш виробник, це зарплати чернігівців, це податки в місцевий бюджет. Я попросив прем’єр-міністра звернути увагу і відпрацювати з АМКУ, щоб такого не повторювалося, а ЧАЗ мав доступ до тендерів на рівні з іншими виробниками, – додав Владислав Атрошенко.
У чому проблема?
Керівництво заводу називає ситуацію критичною. Причиною тому стали «факти дискримінації в тендерах на закупівлю шкільних автобусів за держкошти».
Директор автозаводу Андрій Савченко зазначає, що в рамках візиту за підприємство прем'єр-міністра України Дениса Шмигаль, його поінформували про факти нечесної конкуренції. Мова про використання у тендерній документації норм, які не відповідають законодавству або держстандартам. За підсумками поїздки на ЧАЗ прем'єр-міністр повідомив про намір уряду прибирати дискримінацію при тендерних закупівлях транспортних засобів.
З того моменту певні зрушення в цьому питанні є, але деякі ОДА продовжують прописувати невідповідні стандартам умови.
Андрій Савченко додав, що до вирішення проблеми підключився і Антимонопольний комітет України (АМКУ). В АМКУ провели експертизу ринку шкільних автобусів і з'ясували, що єдиний нормативний документ, який регулює параметри шкільних автобусів – це ДСТУ. При цьому не передбачено встановлення додаткових вимог. Ця інформація в подальшому має бути прийнята до уваги замовниками.
Втручався і Атрошенко
Приїзд до Чернігова прем’єр-міністра Дениса Шмигаля, який відбувся у середині травня мав допомогти Чернігівському автозаводу отримати додаткові замовлення. Інформацію про те, що чернігівське підприємство буцімто навмисно не допускають до участі в тендерах, Денису Шмигалю виклали як власник заводу, так і міський голова Чернігова Владислав Атрошенко.
– Мова про штучні перепони для неучасті чернігівського виробника у загальноукраїнських тендерах, – заявив тоді Атрошенко. – Це штучно, бо у документації на проведення торгів зазначається на 10 міліметрів інша відстань між мостами і так далі.
За його інформацією, Антимонопольний комітет пропускає ці моменті і не реагує на порушення.
– Це наш виробник, це зарплати чернігівців, це податки в місцевий бюджет. Я попросив прем’єр-міністра звернути увагу і відпрацювати з АМКУ, щоб такого не повторювалося, а ЧАЗ мав доступ до тендерів на рівні з іншими виробниками, – додав Владислав Атрошенко.