Чернігівський автозавод ризикує зупинити виробництво. У чому проблема?
Підприємство з виробництва автобусів ТОВ «Чернігівський автозавод», що входить в корпорацію «Еталон» опинився в скрутному становищі і знаходиться на межі закриття. Про це пише «Автоцентр», посилаючись на звернення керівництва ЧАЗ до Київської обласної ради та Київської облдержадміністрації.У чому проблема?
Керівництво заводу називає ситуацію критичною. Причиною тому стали «факти дискримінації в тендерах на закупівлю шкільних автобусів за держкошти».
Директор автозаводу Андрій Савченко зазначає, що в рамках візиту за підприємство прем'єр-міністра України Дениса Шмигаль, його поінформували про факти нечесної конкуренції. Мова про використання у тендерній документації норм, які не відповідають законодавству або держстандартам. За підсумками поїздки на ЧАЗ прем'єр-міністр повідомив про намір уряду прибирати дискримінацію при тендерних закупівлях транспортних засобів.
З того моменту певні зрушення в цьому питанні є, але деякі ОДА продовжують прописувати невідповідні стандартам умови.
Андрій Савченко додав, що до вирішення проблеми підключився і Антимонопольний комітет України (АМКУ). В АМКУ провели експертизу ринку шкільних автобусів і з'ясували, що єдиний нормативний документ, який регулює параметри шкільних автобусів – це ДСТУ. При цьому не передбачено встановлення додаткових вимог. Ця інформація в подальшому має бути прийнята до уваги замовниками.
Втручався і Атрошенко
Приїзд до Чернігова прем’єр-міністра Дениса Шмигаля, який відбувся у середині травня мав допомогти Чернігівському автозаводу отримати додаткові замовлення. Інформацію про те, що чернігівське підприємство буцімто навмисно не допускають до участі в тендерах, Денису Шмигалю виклали як власник заводу, так і міський голова Чернігова Владислав Атрошенко.
– Мова про штучні перепони для неучасті чернігівського виробника у загальноукраїнських тендерах, – заявив тоді Атрошенко. – Це штучно, бо у документації на проведення торгів зазначається на 10 міліметрів інша відстань між мостами і так далі.
За його інформацією, Антимонопольний комітет пропускає ці моменті і не реагує на порушення.
– Це наш виробник, це зарплати чернігівців, це податки в місцевий бюджет. Я попросив прем’єр-міністра звернути увагу і відпрацювати з АМКУ, щоб такого не повторювалося, а ЧАЗ мав доступ до тендерів на рівні з іншими виробниками, – додав Владислав Атрошенко.












