«Чернігівський автозавод» – переможець підозрілого тендеру на Львівщині
Начебто тендер на закупівлю 90 шкільних автобусів провели чиновники Львівщини.
Згідно з оприлюдненим 7 вересня 2016 року на порталі "Вісник держзакупівель" протоколу оцінки цінових пропозицій переможцем виявився ПрАТ «Чернігівський автозавод» (входить в корпорацію Еталон), який запропонував автобуси БАЗ «Еталон» за 134,91 млн грн.
При цьому вибір про покупку в кінцевому підсумку чиновники робили тільки між різними дилерами корпорації «Еталон», які пропонували автобуси БАЗ.
А де ж тоді тендер, враховуючи, що шкільні автобуси в Україні виробляють 4 заводи?!
В тендері також взяли участь дилери кременчуцького заводу «Автохолдинг», які запропонували автобуси «Мрія» із загальною вартістю закупівлі 116,55 млн грн, що на 18 млн грн було менше, аніж за «Еталони», але чиновники обладміністрації відхилили пропозицію через ... «недостатню кількість циліндрів в двигуні».
«Схема «розпилу» держбюджету придбала в даному тендері наймасштабніший характер», – вважає автор публікації на сайті «galinfo».
Під автобуси БАЗ «Еталон» в тендерних вимогах були прописані цілий ряд умов:
- можливість закупити 2015 рік випуску (при тому, що всі інші виробники пропонують 2016 р.в. і в інших областях закуповують нові автобуси 2016 р.в.);
- можливість закупівлі автобусів екостандарта Євро-4 (замість діючого в Україні Євро-5, знову ж всі інші виробники пропонують автобуси Євро-5 та інші області закуповують автобуси Євро-5);
- вимоги до двигуна мати «6 циліндрів» з аргументом, що такі автобуси більш потужні.
При цьому порівняння технічних характеристик згідно із сертифікатами відповідності показує, що потужність БАЗ «Еталон» з 6 циліндрами – 96 кВт (131 к.с.), а потужність «Мрії» – 125 кВт. (170 к.с.). Також «Мрія» має і більш кращі характеристики крутного моменту, що забезпечує найкращі показники тяги двигуна на гірських дорогах або при поганій якості дорожнього покриття.
Кількість пасажирських місць в «Мріє» також більше – 31 проти 27 у БАЗ «Еталон».
І найголовніше: «Мрія» спочатку проектувався як автобус на відміну від БАЗу, який перероблений з вантажівки.
«Черкаський автобус» та завод Корпорації «Богдан» даний тендер проігнорували, ймовірно, розуміючи, що перемогти львівську корупцію малоймовірно.
Аналогічні маніпуляції з тендерною документацією чиновники реалізовували в тендерах на закупівлю шкільних автобусів в Черкаській, Миколаївській, Херсонській областях, але там обсяги закупівель не перевищували 10 од. в кожній з областей
Учасники львівського тендера, які пропонували автобуси «Мрія» подали скаргу в АМК і ініціювали судові позови з метою скасувати результати тендеру.
Згідно з оприлюдненим 7 вересня 2016 року на порталі "Вісник держзакупівель" протоколу оцінки цінових пропозицій переможцем виявився ПрАТ «Чернігівський автозавод» (входить в корпорацію Еталон), який запропонував автобуси БАЗ «Еталон» за 134,91 млн грн.
При цьому вибір про покупку в кінцевому підсумку чиновники робили тільки між різними дилерами корпорації «Еталон», які пропонували автобуси БАЗ.
А де ж тоді тендер, враховуючи, що шкільні автобуси в Україні виробляють 4 заводи?!
В тендері також взяли участь дилери кременчуцького заводу «Автохолдинг», які запропонували автобуси «Мрія» із загальною вартістю закупівлі 116,55 млн грн, що на 18 млн грн було менше, аніж за «Еталони», але чиновники обладміністрації відхилили пропозицію через ... «недостатню кількість циліндрів в двигуні».
«Схема «розпилу» держбюджету придбала в даному тендері наймасштабніший характер», – вважає автор публікації на сайті «galinfo».
Під автобуси БАЗ «Еталон» в тендерних вимогах були прописані цілий ряд умов:
- можливість закупити 2015 рік випуску (при тому, що всі інші виробники пропонують 2016 р.в. і в інших областях закуповують нові автобуси 2016 р.в.);
- можливість закупівлі автобусів екостандарта Євро-4 (замість діючого в Україні Євро-5, знову ж всі інші виробники пропонують автобуси Євро-5 та інші області закуповують автобуси Євро-5);
- вимоги до двигуна мати «6 циліндрів» з аргументом, що такі автобуси більш потужні.
При цьому порівняння технічних характеристик згідно із сертифікатами відповідності показує, що потужність БАЗ «Еталон» з 6 циліндрами – 96 кВт (131 к.с.), а потужність «Мрії» – 125 кВт. (170 к.с.). Також «Мрія» має і більш кращі характеристики крутного моменту, що забезпечує найкращі показники тяги двигуна на гірських дорогах або при поганій якості дорожнього покриття.
Кількість пасажирських місць в «Мріє» також більше – 31 проти 27 у БАЗ «Еталон».
І найголовніше: «Мрія» спочатку проектувався як автобус на відміну від БАЗу, який перероблений з вантажівки.
«Черкаський автобус» та завод Корпорації «Богдан» даний тендер проігнорували, ймовірно, розуміючи, що перемогти львівську корупцію малоймовірно.
Аналогічні маніпуляції з тендерною документацією чиновники реалізовували в тендерах на закупівлю шкільних автобусів в Черкаській, Миколаївській, Херсонській областях, але там обсяги закупівель не перевищували 10 од. в кожній з областей
Учасники львівського тендера, які пропонували автобуси «Мрія» подали скаргу в АМК і ініціювали судові позови з метою скасувати результати тендеру.