Відповідь Чернігівської міськради колишній «гумзаступниці» Анні Романовій
23 травня під час брифінгу у Верховній Раді України народний депутат Анна Романова негативно і емоційно прокоментувала ситуацію щодо можливого об’єднання закладів профосвіти.
Романовій, колись заступниці мера з гуманітарних питань, відповідає Ольга Хоніч – нинішній заступник мера з питань діяльності виконавчих органів.
Йдеться про Чернігівський професійний ліцей побуту та Чернігівське вище професійне училище побутового обслуговування.
Причини, кажуть, банальні: грошей не густо. Але ви тримайтеся, доброго вам настрою!
Чернігівський професійний ліцей побуту та Чернігівське вище професійне училище побутового обслуговування здійснюють підготовку робітничих кадрів за дублюючими професіями.
Аналіз кількості учнів цих навчальних закладів демонструє стійку тенденцію до її зниження.
Зокрема, перехідний контингент Чернігівського професійного ліцею побуту становить 190 учнів. Станом на 01.09.2018 р. за умови виконання плану набору контингент становитиме 300 учнів. Проектна потужність закладу - 600 учнів.
Перехідний контингент Чернігівського вищого професійного училища побутового обслуговування - 145 учнів. На 01.09.2018 р. за умови виконання плану набору контингент становитиме 335 учнів. Проектна потужність закладу - 840 учнів.
Таким чином, в разі об’єднання зазначених закладів на базі ДПТНЗ "Чернігівське вище професійне училище побутового обслуговування" восени 2018 року навчатиметься 635 учнів, що менше попередніх років та проектної потужності закладу.
Разом з тим скорочення переліку пропонованих спеціальностей та обсягу прийому учнів не відбудеться.
При цьому загальний економічний ефект від об’єднання закладів становитиме 5 893 980 грн.
Раніше гостре питання економічної доцільності об’єднання постало перед іншими навчальними закладами – деревообробним та будівельним ліцеями м.Чернігова. Як показав досвід, річний економічний ефект від оптимізації склав 1 560 682 грн.
Зауважимо, що, оскільки з 2016 року фінансування закладів професійної освіти покладено на місцеві бюджети, раціональне використання коштів місцевої громади є одним з важливих чинників. Натомість емоційні заяви про нібито закриття навчальних закладів – яскравий приклад політичного популізму та маніпулювання суспільною думкою.
У своєму виступі народний депутат України також заявила, що заклади професійної освіти при підготовці робітничих кадрів не враховують потреб роботодавців.
Мусимо підкреслити, що саме орієнтир на потреби місцевого ринку праці є пріоритетом для професійної освіти обласного центру. Так, минулого року Чернігівським міським головою В.Атрошенком була ініційована відповідна зустріч представників усіх навчальних закладів профтехосвіти і місцевих роботодавців, а формування регіонального замовлення відбувається саме з урахуванням потреб виробників.
Дивно чути з вуст народного обранця також закиди про відсутність модернізації матеріально-технічної бази та впровадження інформаційно-комунікативних технологій у закладах професійної освіти, адже це, м’яко кажучи, не відповідає дійсності.
Наприклад, торік завдяки урядовій субвенції у вищому професійному училищі побутового обслуговування відкрито Центр сучасних інноваційних технологій, де зараз проходять перепідготовку майстри виробничого навчання швейного напрямку з усієї України.
Викладання фахових дисциплін забезпечено найсучаснішими спеціалізованими програмами для конструювання і моделювання одягу. А навчальні аудиторії закладу оснащені комп’ютерною технікою, є також мультимедійні дошки та проектори.
Разом з тим народний депутат А.Романова заявляє про те, що приміщення Чернігівського професійного ліцею побуту «хочуть відібрати і передати його поліції». Звертаємо увагу, що будівля навчального закладу перебуває саме у державній власності і її призначення визначається державними органами влади.
Залишаємо без коментарів вислів пані А.Романової про Пенітенціарну академію як про «тюремників».
Разом з тим сподіваємося, в подальшому інформація, що готується для оприлюднення у Верховній Раді з вуст народних депутатів, буде вивіреною, коректною і об’єктивною.
Романовій, колись заступниці мера з гуманітарних питань, відповідає Ольга Хоніч – нинішній заступник мера з питань діяльності виконавчих органів.
Йдеться про Чернігівський професійний ліцей побуту та Чернігівське вище професійне училище побутового обслуговування.
Причини, кажуть, банальні: грошей не густо. Але ви тримайтеся, доброго вам настрою!
Чернігівський професійний ліцей побуту та Чернігівське вище професійне училище побутового обслуговування здійснюють підготовку робітничих кадрів за дублюючими професіями.
Аналіз кількості учнів цих навчальних закладів демонструє стійку тенденцію до її зниження.
Зокрема, перехідний контингент Чернігівського професійного ліцею побуту становить 190 учнів. Станом на 01.09.2018 р. за умови виконання плану набору контингент становитиме 300 учнів. Проектна потужність закладу - 600 учнів.
Перехідний контингент Чернігівського вищого професійного училища побутового обслуговування - 145 учнів. На 01.09.2018 р. за умови виконання плану набору контингент становитиме 335 учнів. Проектна потужність закладу - 840 учнів.
Таким чином, в разі об’єднання зазначених закладів на базі ДПТНЗ "Чернігівське вище професійне училище побутового обслуговування" восени 2018 року навчатиметься 635 учнів, що менше попередніх років та проектної потужності закладу.
Разом з тим скорочення переліку пропонованих спеціальностей та обсягу прийому учнів не відбудеться.
При цьому загальний економічний ефект від об’єднання закладів становитиме 5 893 980 грн.
Раніше гостре питання економічної доцільності об’єднання постало перед іншими навчальними закладами – деревообробним та будівельним ліцеями м.Чернігова. Як показав досвід, річний економічний ефект від оптимізації склав 1 560 682 грн.
Зауважимо, що, оскільки з 2016 року фінансування закладів професійної освіти покладено на місцеві бюджети, раціональне використання коштів місцевої громади є одним з важливих чинників. Натомість емоційні заяви про нібито закриття навчальних закладів – яскравий приклад політичного популізму та маніпулювання суспільною думкою.
У своєму виступі народний депутат України також заявила, що заклади професійної освіти при підготовці робітничих кадрів не враховують потреб роботодавців.
Мусимо підкреслити, що саме орієнтир на потреби місцевого ринку праці є пріоритетом для професійної освіти обласного центру. Так, минулого року Чернігівським міським головою В.Атрошенком була ініційована відповідна зустріч представників усіх навчальних закладів профтехосвіти і місцевих роботодавців, а формування регіонального замовлення відбувається саме з урахуванням потреб виробників.
Дивно чути з вуст народного обранця також закиди про відсутність модернізації матеріально-технічної бази та впровадження інформаційно-комунікативних технологій у закладах професійної освіти, адже це, м’яко кажучи, не відповідає дійсності.
Наприклад, торік завдяки урядовій субвенції у вищому професійному училищі побутового обслуговування відкрито Центр сучасних інноваційних технологій, де зараз проходять перепідготовку майстри виробничого навчання швейного напрямку з усієї України.
Викладання фахових дисциплін забезпечено найсучаснішими спеціалізованими програмами для конструювання і моделювання одягу. А навчальні аудиторії закладу оснащені комп’ютерною технікою, є також мультимедійні дошки та проектори.
Разом з тим народний депутат А.Романова заявляє про те, що приміщення Чернігівського професійного ліцею побуту «хочуть відібрати і передати його поліції». Звертаємо увагу, що будівля навчального закладу перебуває саме у державній власності і її призначення визначається державними органами влади.
Залишаємо без коментарів вислів пані А.Романової про Пенітенціарну академію як про «тюремників».
Разом з тим сподіваємося, в подальшому інформація, що готується для оприлюднення у Верховній Раді з вуст народних депутатів, буде вивіреною, коректною і об’єктивною.