Інклюзивна освіта в Чернігові: еволюція можливостей за останні роки
Не так давно діти з особливими потребами були ізольовані від світу. Школи не готові були приймати таких учнів, а батьки намагалися вберегти дітей від зайвого стресу.
У 2017 році все змінилося. Президент Петро Порошенко підписав закон про інклюзивну освіту, згідно з яким особливі діти можуть навчатися у звичайних школах.
У Чернігові інклюзивну освіту надають 25 класів, у яких навчається 42-і дитини з особливми освітніми потребами та 5 інклюзивних груп, де виховується 9-теро дітей. У вересні на початку навчального року у 33-й школі вперше відкрили клас інклюзивної форми роботи.
3-го травня чернігівські журналісти могли пересвідчитися, що особливі дітки в Чернігові отримали нові можливості бути рівними серед своїх однолітків. Але ще 5 років тому у питанні інклюзії було не все так райдужно.
Інклюзивна освіта – спосіб отримання освіти, коли діти з особливими освітніми потребами навчаються в масовій загальноосвітній школі за місцем свого проживання. Це альтернатива інтернатній системі, за якою вони утримуються та навчаються окремо від інших дітей, або домашньому та індивідуальному навчанню.
Гнучка індивідуалізована модель інклюзивної освіти передбачає навчання за індивідуальними навчальними планами та забезпечується медико-соціальним та психолого-педагогічним супроводом.
Концепція інклюзивної освіти відображає одну з головних демократичних ідей – усі діти є цінними й активними членами суспільства. Навчання в інклюзивних навчальних закладах є корисним як для дітей з особливими освітніми потребами, так і для дітей з типовим рівнем розвитку, членів родин та суспільства в цілому.
Завдяки інклюзії діти з особливими освітніми потребами почуваються бажаними, стають самостійними; змінюють поведінку, ставлення до навчання та оточуючих; швидше розвиваються; успішно адаптуються в колективі, позбавляються відчуття ізольованості; навчаються у ровесників соціальних навичок.
Діти з типовим рівнем розвитку накопичують позитивний досвід взаємодії, вчаться розуміти і толерантно ставитися до людських відмінностей, стають більш чуйними, готовими допомогти.
Сьогодні інклюзивну освіту в м.Чернігові надають 25 інклюзивних класів, у яких навчається 42 дітей з особливими освітніми потребами та 5 інклюзивних груп, де виховується 9 дітей з особливими освітніми потребами.
У 2017-2018 навчальному році відкрито перші класи з інклюзивною формою навчання на базі шкіл № 14, 24, 27, 33, два п’яті класи - на базі шкіл № 5, 30 та один десятий клас - на базі школи №30.
Разом з тим діють 15 спеціальних класів для дітей з особливими освітніми потребами, в яких навчаються 176 дітей. Навчання в таких класах відбувається за адаптованими програмами та індивідуальними навчальними планами.
Інклюзивна освіта передбачає передусім створення освітнього середовища, яке б відповідало потребам і можливостям кожної дитини, незалежно від особливостей її психофізичного розвитку.
З цією метою в Чернігові створено Інклюзивно-ресурсний центр, який, до речі, став першим подібним закладом в Україні. Його діяльність сприяє забезпеченню дітям з особливими освітніми потребами необхідної психолого-педагогічної підтримки з урахуванням їх індивідуальних потреб та системного кваліфікованого супроводження.
За соціальною програмою та за підтримки Благодійного фонду Марини Порошенко в загальноосвітніх навчальних закладах обласного центру проведено поточні ремонти приміщень та закуплено обладнання та матеріали на суму понад 1 млн 108 тис. грн. для облаштування 4 медіатек (сучасних бібліотек, в яких поєднано мультимедійний центр з книжковим фондом). Вони діють у загальноосвітніх школах № 27 (1 кімната), № 30 (2 кімнати) та ліцеї № 15 (1 кімната).
Крім того, у Чернігівський загальноосвітній школі № 30, у якій функціонує 8 класів з інклюзивною формою навчання, проведено ремонт туалетних кімнат, які пристосовано для дітей з особливими освітніми потребами.
Побудовано пандуси відповідно до державних будівельних норм у ліцеї № 15, школі № 30 та Чернігівському навчально-реабілітаційному центрі №2.
У 2017 році за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами для дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в спеціальних та інклюзивних класах, придбано засоби корекції, обладнання, дидактичний матеріал на суму 2 млн 614 тис. грн.
До послуг дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, в загальноосвітніх навчальних закладах м.Чернігова є, зокрема, зручні м’які меблі, куточки відпочинку, комп’ютери, планшети, спеціальні класні меблі, телевізори, проектори та проекційні екрани, музичні центри, інтерактивні підлоги, інтерактивні пісочниці, розвивальні ігри, а також спеціальне корекційне обладнання – дитячі балансери, ходулі на мотузках, тренажери для очей, сухі басейни з кульками, гойдалки для вестибулярного розвитку, спортивний інвентар для занять ЛФК.
У 2017 році все змінилося. Президент Петро Порошенко підписав закон про інклюзивну освіту, згідно з яким особливі діти можуть навчатися у звичайних школах.
У Чернігові інклюзивну освіту надають 25 класів, у яких навчається 42-і дитини з особливми освітніми потребами та 5 інклюзивних груп, де виховується 9-теро дітей. У вересні на початку навчального року у 33-й школі вперше відкрили клас інклюзивної форми роботи.
3-го травня чернігівські журналісти могли пересвідчитися, що особливі дітки в Чернігові отримали нові можливості бути рівними серед своїх однолітків. Але ще 5 років тому у питанні інклюзії було не все так райдужно.
Інклюзивна освіта – спосіб отримання освіти, коли діти з особливими освітніми потребами навчаються в масовій загальноосвітній школі за місцем свого проживання. Це альтернатива інтернатній системі, за якою вони утримуються та навчаються окремо від інших дітей, або домашньому та індивідуальному навчанню.
Гнучка індивідуалізована модель інклюзивної освіти передбачає навчання за індивідуальними навчальними планами та забезпечується медико-соціальним та психолого-педагогічним супроводом.
Концепція інклюзивної освіти відображає одну з головних демократичних ідей – усі діти є цінними й активними членами суспільства. Навчання в інклюзивних навчальних закладах є корисним як для дітей з особливими освітніми потребами, так і для дітей з типовим рівнем розвитку, членів родин та суспільства в цілому.
Завдяки інклюзії діти з особливими освітніми потребами почуваються бажаними, стають самостійними; змінюють поведінку, ставлення до навчання та оточуючих; швидше розвиваються; успішно адаптуються в колективі, позбавляються відчуття ізольованості; навчаються у ровесників соціальних навичок.
Діти з типовим рівнем розвитку накопичують позитивний досвід взаємодії, вчаться розуміти і толерантно ставитися до людських відмінностей, стають більш чуйними, готовими допомогти.
Сьогодні інклюзивну освіту в м.Чернігові надають 25 інклюзивних класів, у яких навчається 42 дітей з особливими освітніми потребами та 5 інклюзивних груп, де виховується 9 дітей з особливими освітніми потребами.
У 2017-2018 навчальному році відкрито перші класи з інклюзивною формою навчання на базі шкіл № 14, 24, 27, 33, два п’яті класи - на базі шкіл № 5, 30 та один десятий клас - на базі школи №30.
Разом з тим діють 15 спеціальних класів для дітей з особливими освітніми потребами, в яких навчаються 176 дітей. Навчання в таких класах відбувається за адаптованими програмами та індивідуальними навчальними планами.
Інклюзивна освіта передбачає передусім створення освітнього середовища, яке б відповідало потребам і можливостям кожної дитини, незалежно від особливостей її психофізичного розвитку.
З цією метою в Чернігові створено Інклюзивно-ресурсний центр, який, до речі, став першим подібним закладом в Україні. Його діяльність сприяє забезпеченню дітям з особливими освітніми потребами необхідної психолого-педагогічної підтримки з урахуванням їх індивідуальних потреб та системного кваліфікованого супроводження.
За соціальною програмою та за підтримки Благодійного фонду Марини Порошенко в загальноосвітніх навчальних закладах обласного центру проведено поточні ремонти приміщень та закуплено обладнання та матеріали на суму понад 1 млн 108 тис. грн. для облаштування 4 медіатек (сучасних бібліотек, в яких поєднано мультимедійний центр з книжковим фондом). Вони діють у загальноосвітніх школах № 27 (1 кімната), № 30 (2 кімнати) та ліцеї № 15 (1 кімната).
Крім того, у Чернігівський загальноосвітній школі № 30, у якій функціонує 8 класів з інклюзивною формою навчання, проведено ремонт туалетних кімнат, які пристосовано для дітей з особливими освітніми потребами.
Побудовано пандуси відповідно до державних будівельних норм у ліцеї № 15, школі № 30 та Чернігівському навчально-реабілітаційному центрі №2.
У 2017 році за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами для дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в спеціальних та інклюзивних класах, придбано засоби корекції, обладнання, дидактичний матеріал на суму 2 млн 614 тис. грн.
До послуг дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, в загальноосвітніх навчальних закладах м.Чернігова є, зокрема, зручні м’які меблі, куточки відпочинку, комп’ютери, планшети, спеціальні класні меблі, телевізори, проектори та проекційні екрани, музичні центри, інтерактивні підлоги, інтерактивні пісочниці, розвивальні ігри, а також спеціальне корекційне обладнання – дитячі балансери, ходулі на мотузках, тренажери для очей, сухі басейни з кульками, гойдалки для вестибулярного розвитку, спортивний інвентар для занять ЛФК.