Меморандум з перевізниками – пил в очі чернігівцям?
Цікаво, що в Чернігівській міські раді діють різні підходи до різних перевізників. Скажімо, в роботі КП «ЧТУ» діють одні принципи і вимоги, а до приватних перевізників – інші.
Інколи здається, що саме приватні перевізники в міській раді в пріоритеті. Бо вони можуть не виконувати поставлені вимоги міською радою та не дотримуватись умов договору – а їхній тариф все одно зростає.
Про підписаний ще в березні Меморандум з перевізниками щодо виконання до серпня ряду вимог знає вже, певно, кожен чернігівець. Тільки результат виконання меморандуму, на жаль, не по всім пунктам помітний.
Так от. Рішенням виконавчого комітету 24 березня була прийнята гранична вартість проїзду – 4,5 грн. Але тоді була публічна домовленість з перевізниками, що тільки при умові бездоганного виконання вимог Меморандуму вони зможуть розраховувати на вартість 4,5 грн тільки з 1 серпня. А поки – 4 грн.
Пройдемось по вимогам Меморандуму:
1. Обладнати за власні кошти всі автобуси засобами GPS-моніторингу, підключити їх до системи ТОВ «Дозор» та забезпечувати належну експлуатацію відповідно до Договорів про організацію пасажирських перевезень на міських автобусних маршрутах загального користування.
Нагадаю, що всі перевізники мали обладнати свій громадський транспорт засобами GPS-моніторингу до 4 червня 2017 року. Вклались в термін всі перевізники, окрім Пасавто-ЛТД та двох підприємств родини депутата міської ради Вакуленка (ДП Пассервіс та ТОВ Пасснрвіс-Люкс»). Останні взагалі зірвали «дедлайн» на 42 дні.
Станом на сьогодні всі перевізники вже підключились до системи, але сама система ще не налагоджена як слід, відбуваються постійні збої. І знову ж таки такі збої в системі відбуваються переважно на тих маршрутах, що обслуговує Вакуленко. Бо потрібен час налагодити систему так, щоб вона нормально відображала дані, коли одна й та ж маршрутка працює на кількох маршрутах (сьогодні на 44-му, завтра на 26-му і т.д.). Це нормальна практика на підприємстві вже довгий час.
2. Забезпечувати вихід на маршрут водіїв та кондукторів виключно в одязі, що відповідає єдиному зразку, регулярно слідкувати за чистотою їх одягу.
З цим завдання найперше справилось КП «ЧТУ». Вони вдягли своїх водіїв в білі футболки. На осінь готують сорочки, а далі – куртки. ПрАТ «Таксосервіс» запропонував сині футболки своїм водіям. Іншим водіям інших перевізників пощастило менше – їх вдягли в некомфортні жовті захисні жилетки. І тільки після громадського обурення перевізникам було запропоновано піти шляхом тих перевізників, котрі обрали футболки синього кольору.
Станом на сьогодні, ще не всі водії їздять в уніформі. Окрім того, аби водії завжди були в уніформі, на руки необхідно видавати як мінімум 2 комплекти. Наскільки мені відомо, на всіх водіїв всіх перевізників закупили тільки 400 футболок. Це по одній на кожного водія, в кращому випадку.
3. Жорстко реагувати на порушення правил поведінки своїх водіїв (хамство, грубість до пасажирів).
За півроку дії системи штрафів в громадському транспорті, штрафи виписані одиницям. Хоча, привидів для цього було набагато більше. Тільки я написала кілька десятків звернень.
4. Постійно слідкувати за належним технічним, санітарно-естетичним станом своїх транспортних засобів (чисті автобуси зовні та зсередини).
Ось цей пункт Меморандуму, я вважаю, зовсім не виконано. Тут ніяких змін взагалі не відбулось.
Як були брудні салони транспортних засобів, так вони й залишились. Як були обірвані чохли на сидіннях – так все й залишилось без змін. Іржаві автобуси з дірами в підлозі. Навіть перед плановими перевірками перевізники не вважають за потрібне помити свої автобуси.
* * *
Щодо дотримання умов Договору на перевезення.
Наявність розкладу роботи маршруту в салоні та наліпки з державним номером транспортного засобу – не виконано!
Умовами Договору на перевезення передбачено наявність в кожному автобусі інформації з державним номером транспортного засобу. А також не раз була озвучена вимога про розміщення розкладу руху в салоні маршруту. Жодна з умов не виконана в більшості перевізників.
Розклад руху, розміщений в салоні автобусу, є на маршрутах №1 та №15 (ФОП Корень). До речі, питань щодо дотримання графіку руху цим перевізником майже немає.
Інформація з державним номером транспортного засобу є на маршрутах, котрі обслуговують ФОП Корень (15, 1), ПрАТ «Таксосервіс» (27, 37, 17), ТОВ «ЧАК» (33) і ПП «ЧАК плюс» (42). Решта ж перевізників чомусь проігнорували цю вимогу.
Мене обурює, коли міська влада вважає, що саме так має виглядати виконання Меморандуму перевізниками. Хоча в той же час міський голова публічно говорить про «бездоганне виконання вимог Меморандуму». Певно, впливати на роботу громадського транспорту з конкретним помітним для пасажирів результатом – це вище сил міської влади та профільних органів.
І повертаємось до порівняння підходів до комунального тролейбусного підприємства та до приватних перевізників.
Останнє підвищення вартості проїзду в тролейбусах було в 2015 році. Перед ймовірним черговим підвищенням проводяться громадські обговорення. Є більш-менш зрозуміле обґрунтування такого підвищення.
Жодного громадського обговорення не пам’ятаю з приводу підвищення вартості проїзду в громадському транспорті приватних перевізників.
До них особливе ставлення?
* * *
Я не проти підвищення вартості проїзду. Я проти підвищення вартості проїзду без відповідної аргументації, без відповідних результатів та підстав на це. Вважаю, що будь-які зміни вартості проїзду в громадському транспорті мають бути обґрунтованими та відповідати дійсності. І якщо міська рада бере на себе певні зобов’язання, як це було з Меморандумом, то вони мають бути виконані бездоганно.
Наші вимоги:
Застосувати мораторій на підвищення ціни проїзду в громадському транспорті;
Повне виконання всі пунктів Меморандуму між міською радою та перевізниками.
Провести громадське обговорення щодо доцільності підвищення вартості проїзду та виконання умов Меморандуму.
А також раджу перевірити технічний та санітарно-естетичний стан маршруток особисто міському голові, профільному заступнику та переконатись особисто у виконанні поставлених вимог до перевізників.
Інколи здається, що саме приватні перевізники в міській раді в пріоритеті. Бо вони можуть не виконувати поставлені вимоги міською радою та не дотримуватись умов договору – а їхній тариф все одно зростає.
Про підписаний ще в березні Меморандум з перевізниками щодо виконання до серпня ряду вимог знає вже, певно, кожен чернігівець. Тільки результат виконання меморандуму, на жаль, не по всім пунктам помітний.
Так от. Рішенням виконавчого комітету 24 березня була прийнята гранична вартість проїзду – 4,5 грн. Але тоді була публічна домовленість з перевізниками, що тільки при умові бездоганного виконання вимог Меморандуму вони зможуть розраховувати на вартість 4,5 грн тільки з 1 серпня. А поки – 4 грн.
Пройдемось по вимогам Меморандуму:
1. Обладнати за власні кошти всі автобуси засобами GPS-моніторингу, підключити їх до системи ТОВ «Дозор» та забезпечувати належну експлуатацію відповідно до Договорів про організацію пасажирських перевезень на міських автобусних маршрутах загального користування.
Нагадаю, що всі перевізники мали обладнати свій громадський транспорт засобами GPS-моніторингу до 4 червня 2017 року. Вклались в термін всі перевізники, окрім Пасавто-ЛТД та двох підприємств родини депутата міської ради Вакуленка (ДП Пассервіс та ТОВ Пасснрвіс-Люкс»). Останні взагалі зірвали «дедлайн» на 42 дні.
Станом на сьогодні всі перевізники вже підключились до системи, але сама система ще не налагоджена як слід, відбуваються постійні збої. І знову ж таки такі збої в системі відбуваються переважно на тих маршрутах, що обслуговує Вакуленко. Бо потрібен час налагодити систему так, щоб вона нормально відображала дані, коли одна й та ж маршрутка працює на кількох маршрутах (сьогодні на 44-му, завтра на 26-му і т.д.). Це нормальна практика на підприємстві вже довгий час.
2. Забезпечувати вихід на маршрут водіїв та кондукторів виключно в одязі, що відповідає єдиному зразку, регулярно слідкувати за чистотою їх одягу.
З цим завдання найперше справилось КП «ЧТУ». Вони вдягли своїх водіїв в білі футболки. На осінь готують сорочки, а далі – куртки. ПрАТ «Таксосервіс» запропонував сині футболки своїм водіям. Іншим водіям інших перевізників пощастило менше – їх вдягли в некомфортні жовті захисні жилетки. І тільки після громадського обурення перевізникам було запропоновано піти шляхом тих перевізників, котрі обрали футболки синього кольору.
Станом на сьогодні, ще не всі водії їздять в уніформі. Окрім того, аби водії завжди були в уніформі, на руки необхідно видавати як мінімум 2 комплекти. Наскільки мені відомо, на всіх водіїв всіх перевізників закупили тільки 400 футболок. Це по одній на кожного водія, в кращому випадку.
3. Жорстко реагувати на порушення правил поведінки своїх водіїв (хамство, грубість до пасажирів).
За півроку дії системи штрафів в громадському транспорті, штрафи виписані одиницям. Хоча, привидів для цього було набагато більше. Тільки я написала кілька десятків звернень.
4. Постійно слідкувати за належним технічним, санітарно-естетичним станом своїх транспортних засобів (чисті автобуси зовні та зсередини).
Ось цей пункт Меморандуму, я вважаю, зовсім не виконано. Тут ніяких змін взагалі не відбулось.
Як були брудні салони транспортних засобів, так вони й залишились. Як були обірвані чохли на сидіннях – так все й залишилось без змін. Іржаві автобуси з дірами в підлозі. Навіть перед плановими перевірками перевізники не вважають за потрібне помити свої автобуси.
* * *
Щодо дотримання умов Договору на перевезення.
Наявність розкладу роботи маршруту в салоні та наліпки з державним номером транспортного засобу – не виконано!
Умовами Договору на перевезення передбачено наявність в кожному автобусі інформації з державним номером транспортного засобу. А також не раз була озвучена вимога про розміщення розкладу руху в салоні маршруту. Жодна з умов не виконана в більшості перевізників.
Розклад руху, розміщений в салоні автобусу, є на маршрутах №1 та №15 (ФОП Корень). До речі, питань щодо дотримання графіку руху цим перевізником майже немає.
Інформація з державним номером транспортного засобу є на маршрутах, котрі обслуговують ФОП Корень (15, 1), ПрАТ «Таксосервіс» (27, 37, 17), ТОВ «ЧАК» (33) і ПП «ЧАК плюс» (42). Решта ж перевізників чомусь проігнорували цю вимогу.
Мене обурює, коли міська влада вважає, що саме так має виглядати виконання Меморандуму перевізниками. Хоча в той же час міський голова публічно говорить про «бездоганне виконання вимог Меморандуму». Певно, впливати на роботу громадського транспорту з конкретним помітним для пасажирів результатом – це вище сил міської влади та профільних органів.
І повертаємось до порівняння підходів до комунального тролейбусного підприємства та до приватних перевізників.
Останнє підвищення вартості проїзду в тролейбусах було в 2015 році. Перед ймовірним черговим підвищенням проводяться громадські обговорення. Є більш-менш зрозуміле обґрунтування такого підвищення.
Жодного громадського обговорення не пам’ятаю з приводу підвищення вартості проїзду в громадському транспорті приватних перевізників.
До них особливе ставлення?
* * *
Я не проти підвищення вартості проїзду. Я проти підвищення вартості проїзду без відповідної аргументації, без відповідних результатів та підстав на це. Вважаю, що будь-які зміни вартості проїзду в громадському транспорті мають бути обґрунтованими та відповідати дійсності. І якщо міська рада бере на себе певні зобов’язання, як це було з Меморандумом, то вони мають бути виконані бездоганно.
Наші вимоги:
Застосувати мораторій на підвищення ціни проїзду в громадському транспорті;
Повне виконання всі пунктів Меморандуму між міською радою та перевізниками.
Провести громадське обговорення щодо доцільності підвищення вартості проїзду та виконання умов Меморандуму.
А також раджу перевірити технічний та санітарно-естетичний стан маршруток особисто міському голові, профільному заступнику та переконатись особисто у виконанні поставлених вимог до перевізників.