Маршрути ділили, про 5 гривень за проїзд заговорили: як проходив конкурс на перевезення у Чернігові
«Я тобі ще раз кажу: зніми свою пропозицію по 17 маршруту! Я, як мені казав Кириченко, купив 2 машини, вліз в борги, а тепер лишаюся ні з чим!» - це лише частина палкої промови Геннадія Мекшуна та адресу представників ПрАТ "Таксосервіс", яка відбувалася за дверима залу засідань виконкому міськради, де сьогодні, 23 грудня, проходив конкурс на міські пасажирські маршрути.
Переговори на підвищених тонах тривали понад півгодини.
Знайти консенсус і поділити маршрут перевізників просили начальник управління транспорту Олександр Бельський та заступник міського голови Олександр Ломако, якого призначили головою конкурсного комітету.
Ніхто на поступки йти не збирався і ФОП «Мекшун» за результатами конкурсу втратив єдиний свій маршрут, набравши менше балів, аніж «Таксосервіс». Власне, іншого, враховуючи вимоги постанови Кабінету Міністрів №1081, годі й було очікувати. Хоча, як відзначали члени конкурсної комісії, Мекшун мав дійсно непогані машини для участі у конкурсі.
Утім більше балів отримує той, хто має більше транспорту, персоналу й кращу базу.
За результатами конкурсу, єдиний маршрут втратив й ПП «Автоера». Його 8 маршрут обслуговуватиме дітище родини Вакуленків. Загалом, за результатами конкурсу ДП «Пассервіс» та ТОВ «Пассервіс-люкс» отримало 15 маршрутів. Хоча могли й більше.
Кияни пролетіли як фанера над Парижем
«Темною конячкою» на конкурсі були учасники з Києва – компанія АТН. Вони доволі неочікувано подалися на конкурс і претендували на маршрут №1.
Та більш неочікуваною став рівень підготовки киян до конкурсу. Члени комітету, досліджуючи їхню документацію, виявили, що всі автобуси, подані на конкурс у Чернігові, їздять на 720 маршруті у Києві.
Це підтвердили у відповідь на запити у Київській облдержадміністрації і зафіксував представник управління транспорту у столиці – на площі Перемоги , кінцевій 720 маршруту. Побачивши як він фотографує автобуси, неназваний представник перевізника почав погрожувати працівнику управління транспорту.
Багато питань було й до наявності бази та персоналу. Доводи киян на конкурсний комітет не вплинули, столичних перевізників у Чернігові не буде.
Як Вакуленка просили не забирати всі маршрути
За результатами розкриття пропозицій перевізників по маршрутах несподіванок не сталося: на левову частку маршрутів подалися ДП «Пассервіс» та ТОВ «Пассервіс-люкс». Конкуренцію їм скласти намагалися ПрАТ "Таксосервіс".
Вже в ході обговорення виявилося: Вакуленка переконали відмовитися від претензій на 37 та 27 маршрути, аби зберігати хоч якусь конкуренцію на ринку.
Також депутат міськради Сергій Вакуленко пообіцяв відмовитися від обслуговування 7 маршруту у випадку, якщо «Таксосервіс» закупить достатню кількість автобусів.
Результати
За результатами голосування левову частку маршрутів отримає родина Вакуленків, яка за однією із версій «завела» до конкурсної комісії «своїх» людей. ДП «Пассервіс» та ТОВ «Пассервіс-люкс» обслуговуватимуть 2,2а,3,5,7,8,11,12,14,16,20,25,26,44,43,46 маршрути.
«Таксосервіс» отримує 17, 37 та 27 маршрут. Щодо останнього сторони досягли згоди, що «Таксосервіс» відмовиться від маршруту, коли Чернігівське тролейбусне управління купить необхідну кількість автобусів, щоб обслуговувати маршрут.
Поки що ЧТУ залишив за собою лише 39-й.
«ЧАК» екс-депутата міськради від Партії Регіонів Олександра Ковальова зберегло за собою 33 та 42 маршрути, але втратила 26-й, який після об’єднання із 32м отримав «Пассервіс».
ФОП «Корінь» зберіг 1 та 15-й маршрути. ФОП «Кушнір» - 21й та 23й. ФОП «Заяць» - 24 та 24а. «Пассавто-ЛТД» залишає за собою 30 маршрут, до діяльності якого чимало претензій.
А от на 35 маршрут проводитиметься додатковий конкурс, адже ФОП «Гребінник», який єдиний подався на цей маршрут, забракувала конкурсна комісія через велику кількість скарг.
За 3 місяці нові конкурси проводитимуться й на так звані «дачні» маршрути, на які не подався жоден перевізник: 9-й, 18,22, 22-а, 29, 36 та 47.
Забрати їх пропонують тим перевізникам, які лишилися ні з чим.
Що отримають чернігівці від переділу ринку перевезень?
Відповіді на ці питання намагалися дати керманичі конкурсу вже на початку його проведення. Адже з часу затвердження нової транспортної мережі «транспортну реформу» по суті звели до об’єднання 4 маршрутів у 2 і скасування 3 маршрутів.
При цьому обіцяного домінування ЧТУ на ринку, для чого і задумувались ці перетворення, з різних причин(проблеми із закупівлею тролейбусів та автобусів) не сталося. Приємний виняток – хіба що запуск 11 тролейбусного маршруту, який складе серйозну конкуренцію 21 автобусному.
Олександр Ломако, який через скарги перевізників на профільного заступника Олександра Кириченка, був призначений головою конкурсного комітету, вважає, що проведення конкурсу і як наслідок, підписання нових угод з перевізниками дасть змогу прописати в них наступні пункти:
1. Перевізників зобов’яжуть встановити у всіх маршрутках GPS-трекери. За словами Ломаки, це буде зроблене у найкоротші терміни.
2. Коли Чернігів визначиться з типом єдиного електронного квитка(про що ми вже неодноразово повідомляли), перевізники змушені будуть перейти на цю систему і встановити її за свій кошт.
3. Перевізники відповідатимуть маршрутом за оновлення транспорту. З кожним із них буде підписана інвестиційна угода, згідно з якою він буде зобов’язаний щорічно оновлювати транспорт. За 5 років(термін дії нових договорів), за словами Ломаки, з чернігівських вулиць зникнуть маленькі «Дельфіни» і «Рути». Хто не виконуватиме ці умови позбудеться маршруту. Спочатку передбачалося, що в конкурсі зможуть брати участь перевізники, у яких є автобуси середньої місткості з двома автоматичними дверима. Але перевізники переконали міську владу, що у них немає коштів для покупки машин. Щоправда, Сергій Вакуленко таки знайшов кошти на закупівлю 15 автобусів середньої місткості. А прибрати зі своїх маршрутів «Рути» і «Дельфіни» обіцяє за 2-3 роки. Купив нові автобуси середньої місткості і ФОП «Мекшун», однак втримати єдиний маршрут йому це не допомогло.
Серед очевидних мінусів нової транспортної мережі – збільшений інтервал руху, а також те, що більшості маршруток за умовами конкурсу після 22-ї на рейсі вже не буде. Про це ми вже писали раніше.
Слід готуватися до 5 гривень за проїзд?
Головна тема для дискусій, яка розпочнеться після проведення конкурсу – підвищення вартості проїзду.
Цього питання торкнулися і на засіданні конкурсного комітету.
За словами Олександра Ломаки, про якісь конкретні цифри говорити зарано, утім підвищення вартості проїзду він не виключає.
Необхідність здорожчання проїзду він пов’язує із збільшенням мінімальної зарплатні до 3200 гривень, а також тим, що перевізникам треба буде оплачувати взяті кредити на купівлю транспорту.
У будь-якому випадку, стверджує він, перевізники повинні будуть подати економічне обґрунтування нової вартості проїзду.
Також Ломако назвав і орієнтовну вартість – 5 гривень. У будь-якому разі, сказав він, нові тарифи на проїзд затверджуватиме виконком і навіть якщо таке рішення буде прийняте, мова йтиме про поетапне здорожчання. Приміром, по 50 копійок за квартал.
Однак поки що це лише розмови.
Переговори на підвищених тонах тривали понад півгодини.
Знайти консенсус і поділити маршрут перевізників просили начальник управління транспорту Олександр Бельський та заступник міського голови Олександр Ломако, якого призначили головою конкурсного комітету.
Ніхто на поступки йти не збирався і ФОП «Мекшун» за результатами конкурсу втратив єдиний свій маршрут, набравши менше балів, аніж «Таксосервіс». Власне, іншого, враховуючи вимоги постанови Кабінету Міністрів №1081, годі й було очікувати. Хоча, як відзначали члени конкурсної комісії, Мекшун мав дійсно непогані машини для участі у конкурсі.
Утім більше балів отримує той, хто має більше транспорту, персоналу й кращу базу.
За результатами конкурсу, єдиний маршрут втратив й ПП «Автоера». Його 8 маршрут обслуговуватиме дітище родини Вакуленків. Загалом, за результатами конкурсу ДП «Пассервіс» та ТОВ «Пассервіс-люкс» отримало 15 маршрутів. Хоча могли й більше.
Кияни пролетіли як фанера над Парижем
«Темною конячкою» на конкурсі були учасники з Києва – компанія АТН. Вони доволі неочікувано подалися на конкурс і претендували на маршрут №1.
Та більш неочікуваною став рівень підготовки киян до конкурсу. Члени комітету, досліджуючи їхню документацію, виявили, що всі автобуси, подані на конкурс у Чернігові, їздять на 720 маршруті у Києві.
Це підтвердили у відповідь на запити у Київській облдержадміністрації і зафіксував представник управління транспорту у столиці – на площі Перемоги , кінцевій 720 маршруту. Побачивши як він фотографує автобуси, неназваний представник перевізника почав погрожувати працівнику управління транспорту.
Багато питань було й до наявності бази та персоналу. Доводи киян на конкурсний комітет не вплинули, столичних перевізників у Чернігові не буде.
Як Вакуленка просили не забирати всі маршрути
За результатами розкриття пропозицій перевізників по маршрутах несподіванок не сталося: на левову частку маршрутів подалися ДП «Пассервіс» та ТОВ «Пассервіс-люкс». Конкуренцію їм скласти намагалися ПрАТ "Таксосервіс".
Вже в ході обговорення виявилося: Вакуленка переконали відмовитися від претензій на 37 та 27 маршрути, аби зберігати хоч якусь конкуренцію на ринку.
Також депутат міськради Сергій Вакуленко пообіцяв відмовитися від обслуговування 7 маршруту у випадку, якщо «Таксосервіс» закупить достатню кількість автобусів.
Результати
За результатами голосування левову частку маршрутів отримає родина Вакуленків, яка за однією із версій «завела» до конкурсної комісії «своїх» людей. ДП «Пассервіс» та ТОВ «Пассервіс-люкс» обслуговуватимуть 2,2а,3,5,7,8,11,12,14,16,20,25,26,44,43,46 маршрути.
«Таксосервіс» отримує 17, 37 та 27 маршрут. Щодо останнього сторони досягли згоди, що «Таксосервіс» відмовиться від маршруту, коли Чернігівське тролейбусне управління купить необхідну кількість автобусів, щоб обслуговувати маршрут.
Поки що ЧТУ залишив за собою лише 39-й.
«ЧАК» екс-депутата міськради від Партії Регіонів Олександра Ковальова зберегло за собою 33 та 42 маршрути, але втратила 26-й, який після об’єднання із 32м отримав «Пассервіс».
ФОП «Корінь» зберіг 1 та 15-й маршрути. ФОП «Кушнір» - 21й та 23й. ФОП «Заяць» - 24 та 24а. «Пассавто-ЛТД» залишає за собою 30 маршрут, до діяльності якого чимало претензій.
А от на 35 маршрут проводитиметься додатковий конкурс, адже ФОП «Гребінник», який єдиний подався на цей маршрут, забракувала конкурсна комісія через велику кількість скарг.
За 3 місяці нові конкурси проводитимуться й на так звані «дачні» маршрути, на які не подався жоден перевізник: 9-й, 18,22, 22-а, 29, 36 та 47.
Забрати їх пропонують тим перевізникам, які лишилися ні з чим.
Що отримають чернігівці від переділу ринку перевезень?
Відповіді на ці питання намагалися дати керманичі конкурсу вже на початку його проведення. Адже з часу затвердження нової транспортної мережі «транспортну реформу» по суті звели до об’єднання 4 маршрутів у 2 і скасування 3 маршрутів.
При цьому обіцяного домінування ЧТУ на ринку, для чого і задумувались ці перетворення, з різних причин(проблеми із закупівлею тролейбусів та автобусів) не сталося. Приємний виняток – хіба що запуск 11 тролейбусного маршруту, який складе серйозну конкуренцію 21 автобусному.
Олександр Ломако, який через скарги перевізників на профільного заступника Олександра Кириченка, був призначений головою конкурсного комітету, вважає, що проведення конкурсу і як наслідок, підписання нових угод з перевізниками дасть змогу прописати в них наступні пункти:
1. Перевізників зобов’яжуть встановити у всіх маршрутках GPS-трекери. За словами Ломаки, це буде зроблене у найкоротші терміни.
2. Коли Чернігів визначиться з типом єдиного електронного квитка(про що ми вже неодноразово повідомляли), перевізники змушені будуть перейти на цю систему і встановити її за свій кошт.
3. Перевізники відповідатимуть маршрутом за оновлення транспорту. З кожним із них буде підписана інвестиційна угода, згідно з якою він буде зобов’язаний щорічно оновлювати транспорт. За 5 років(термін дії нових договорів), за словами Ломаки, з чернігівських вулиць зникнуть маленькі «Дельфіни» і «Рути». Хто не виконуватиме ці умови позбудеться маршруту. Спочатку передбачалося, що в конкурсі зможуть брати участь перевізники, у яких є автобуси середньої місткості з двома автоматичними дверима. Але перевізники переконали міську владу, що у них немає коштів для покупки машин. Щоправда, Сергій Вакуленко таки знайшов кошти на закупівлю 15 автобусів середньої місткості. А прибрати зі своїх маршрутів «Рути» і «Дельфіни» обіцяє за 2-3 роки. Купив нові автобуси середньої місткості і ФОП «Мекшун», однак втримати єдиний маршрут йому це не допомогло.
Серед очевидних мінусів нової транспортної мережі – збільшений інтервал руху, а також те, що більшості маршруток за умовами конкурсу після 22-ї на рейсі вже не буде. Про це ми вже писали раніше.
Слід готуватися до 5 гривень за проїзд?
Головна тема для дискусій, яка розпочнеться після проведення конкурсу – підвищення вартості проїзду.
Цього питання торкнулися і на засіданні конкурсного комітету.
За словами Олександра Ломаки, про якісь конкретні цифри говорити зарано, утім підвищення вартості проїзду він не виключає.
Необхідність здорожчання проїзду він пов’язує із збільшенням мінімальної зарплатні до 3200 гривень, а також тим, що перевізникам треба буде оплачувати взяті кредити на купівлю транспорту.
У будь-якому випадку, стверджує він, перевізники повинні будуть подати економічне обґрунтування нової вартості проїзду.
Також Ломако назвав і орієнтовну вартість – 5 гривень. У будь-якому разі, сказав він, нові тарифи на проїзд затверджуватиме виконком і навіть якщо таке рішення буде прийняте, мова йтиме про поетапне здорожчання. Приміром, по 50 копійок за квартал.
Однак поки що це лише розмови.