онлайн казино Украины

Транспортна війна чи боротьба за свою кишеню?

Транспортна війна чи боротьба за свою кишеню?Останнім часом на вустах чернігівців лише й чутно, заповітні слова «транспортна реформа, транспортна реформа», однак що насправді коїться в цій царині?
Мешканці міста навіть не здогадуються, що через діяльність окремих чиновників вони можуть найближчі п’ять років їздити на дірявих маршрутках, водії яких порушують інтервал руху чи взагалі нехтують виходом на роботу.
Так уже склалося, що на посади в міську раду та підконтрольні їй відомства пробираються лобісти, які за певну суму грошей чи інші обіцянки готові душу дияволу продати. Однак, почнемо із самого початку.
Уже близько року в Чернігові працює команда нового міського голови Владислава Атрошенка, який розставив підопічним конкретні завдання. Наприклад, профільний заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Олександр Кириченко опікується реформуванням транспортної мережі, яка за декілька каденцій попереднього міського голови перетворилася практично на монополію одного приватного перевізника.
Тож будь-які намагання зламати стару схему зустрічають супротив і засилля неправдивої чи перекрученої інформації проти Кириченка. Тож ми вирішили розібратися із ситуацією, що склалася, та поспілкувалися безпосередньо з ним.
Монопольні перевізники нехтують здоровим глуздом заради прибутку
— Реформування транспортної мережі Чернігова — це найскладніше завдання, яке стоїть переді мною. Робота почалася з аналізу величезного обсягу інформації. Було проаналізовано місто Львів, який і досі перебуває в транспортному колапсі.
Спочатку львів'яни запросили іноземців, які розробили їм нову транспортну модель. Однак, вона повністю ламала традиційну мережу, а запровадження електронного квитка вимагало від людей робити пересадку в центрі міста.
Найбільше дискомфорту отримало старше покоління, яке звикло їхати з одного кінця міста в інше одним тролейбусом. Зрештою депутати не погодилися голосувати за електронний квиток, тож довелося знову зламати 60% напрацювань іноземців і повернутися майже до того, з чого почали роботу у 2013 році, — розказав Кириченко.
Окрім вивчення досвіду інших міст до уваги було взято й розробку фахівців Чернігівського технологічного університету, які вивчали пасажиропотік та 12,5 тисяч скарг і пропозицій чернігівців, що роками припадали пилюкою в управлінні транспорту. У результаті роботи чотири маршрути було змінено, два скорочено та два об’єднано.
За словами Кириченка, чимало перевізників готові запропонувати сучасні нові автобуси з більшою пасажиромісткістю. Сплативши кошти, чернігівці мають право отримати якісні послуги, а головне безпечність. Тож у стінах міської ради зайшла мова про якісний склад техніки, потрібно було розподілити автобуси так, щоби вони впоралися з пасажиропотоками в час-пік.
Однак, головна проблема Чернігова – приватний перевізник, якому сьогодні належить близько 70% міської мережі (деякі машини здаються в оренду), що дозволяє собі нехтувати не лише прописаними в договорах правилами, а й законодавством загалом. Отримуючи надприбуток, горе-перевізники без жалю виганяють з автобусів інвалідів, учасників АТО та інші пільгові категорії населення, апелюючи до того, що влада, мовляв, не компенсує їм за це кошти.
— Я запропонував прописати умови конкурсу так, щоби перемогти змогло й «Чернігівське тролейбусне управління», і місцевий приватний перевізник, і перевізник з іншої області, який готовий надати якісні послуги за ту ж ціну, — коментує умови конкурсу, над яким працювало чимало фахівців, профільний заступник міського голови Олександр Кириченко.
На цій стадії заступника міського голови зустрів супротив та ледь не інформаційна війна.

Перевізники думають про власні статки, а не комфорт чернігівців
Чернігівські приватні перевізники, тобто власники дірявих «Газелей», зрозуміли, що оптимізація транспортної мережі хоча й піде на користь громаді, але водночас суттєво вдарить по їхніх кишенях.
Річ у тім, що рух їхніх автобусів часом дублює інші маршрути, переважно тролейбусні. Звісно, така ситуація впливає на прибуток комунального підприємства «Чернігівське тролейбусне управління» й, певна річ, влада мала б залишити на цих маршрутах тролейбуси, лише місцями підсиливши їх автобусами.
Однак, кожен перевізник відстоював свій маршрут, який був вигідний для нього, а деякі перевізники на чернігівцях заробили вже такі статки, що змогли дозволити собі утримувати лобістів, які ставлять палиці в колеса всім, хто відстоює нову транспортну мережу.
— Колишній Чернігівський міський голова Олександр Соколов дозволив нинішньому однопартійцю та керівнику ТОВ «Пассервіс-Люкс» Сергію Вакуленку створити монополію на перевезення в Чернігові. При цьому їм вдалося влаштувати на посаду начальника Управління транспорту та зв’язку свою людину – Олександра Бєльського, який і лобіював інтереси підприємства Вакуленка.
За час своєї діяльності чиновник не зробив жодного припису на перевізника та не розірвав жодного договору, хоча звернень із цього приводу було безліч.
Як відомо, для того, щоби провести новий конкурс серед перевізників, потрібно розмістити відповідну інформацію в газеті «7 дней», з моменту друку якої він би й стартував.
Однак Бєльський знехтував усіма напрацюваннями міської ради та, прописавши власні умови конкурсу під свого наставника Вакуленка, опублікував їх у газеті без будь-якого погодження зі мною та міським головою. А потім так же непомітно взяв відпустку та зник, — обурюється безцеремонністю посадовця Кириченко.
Отже, титанічна робота, яку здійснила міська рада та інші небайдужі чернігівці, пішла нанівець лише через одного лобіста. З власних джерел ми дізналися, що Вакуленко навіть пообіцяв забрати Бєльського до себе на роботу, якщо його зрештою звільнять із посади. Тож цьому посадовцю боятися нічого.
Цікаво, що й сам Сергій Вакуленко відчуває себе дуже впевнено та не збирається зупинятися. Для цього на ім’я Кириченка надійшов лист за підписом директора ТОВ «Пассервіс-Люкс» Володимира Козира, що підприємство вимагає від міської влади гарантій, що протягом 4-5 найближчих років вони поступово заповнять останні 30% транспортної мережі своїми старими «Газелями» та «Рутами». Водночас у листі йшлося про ймовірне підняття тарифу на 15%.

ВАЖЛИВО: Враховуючи обіцяну мінімалку 3200 гривень, тариф на проїзд у Чернігові можуть піднятися мінімум до 4,50 гривень. Якщо місцева влада відмовиться запроваджувати здирницькі тарифи для чернігівців, то підприємство Вакуленка почне страйкувати, а чернігівцям доведеться ходити пішки, адже нині він має вплив на 70% транспортної мережі. І це суттєво.
Такого більше немає в жодному українському місті. А там, де приватні перевізники хотіли провчити владу та поставити їй ультиматум, самі ж потрапили у свою пастку — на їхнє місце зайшлися більш адекватні перевізники.
Цікаво, що цей лист Кириченко показував багатьом фахівцям і навіть міському голові, однак зрештою його хтось викрав, що говорить про рівень підготовки горе-перевізників та їхню дріб’язковість.
— Я постійно наголошую на тому, що мені однаково, хто буде обслуговувати громадський транспорт, головне, щоби перевізник зміг запропонувати якісну техніку, помірну ціну та не був монополістом, — вкотре наголосив Кириченко.
Не Вакуленком єдиним…
У Чернігові найближчим часом у будь якому разі буде вирішена транспортна проблема. У цьому зацікавлені всі сторони, однак питання лише в тому на чий рахунок будуть надходити кошти: комунальному підприємству, приватному підприємству-монополісту, чи всі перевізники будуть перебувати в рівних умовах.
Тим часом Чернігів увійшов до першої трійки українських міст, якій Світовий банк готовий допомогти та придбати 31 тролейбус. Якщо в грудні рішення буде ратифіковано, то через 3-5 місяців у наше місто приїдуть новенькі машини.
До того ж до кінця року в місті вже будуть перебувати 10 нових тролейбусів, які закуплені коштом місцевого бюджету.
На останньому виконкомі Чернігівської міської ради було підтримано рішення про придбання Чернігівським тролейбусним управлінням додаткових 12 автобусів.
Зауважимо також, що перед початком транспортного конкурсу, місцеві перевізники почали надсилати Олександру Кириченку листи з інформацією, що вони згодні взяти кредити на нові автобуси, аби лише вони мали гарантії підійти під умови конкурсу.
Деякі готові були взяти кредит на 23 мільйони гривень, щоби поставити на маршрут додаткові 10 автобусів та забезпечити ними маршрут №37. Загалом перевізники готові поставити на лінію «Отамани», «Богдани», «Еталони» та замінити вже давно ненависні чернігівцями маленькі і пошарпані «Газельки».
Однак, після того, як вони побачили публікацію в газеті «7 дней» про початок конкурсу, зрозуміли, що Вакуленко має більше шансів на перемогу. Таким чином, титанічна робота, яку зробили фахівці, викинута нанівець і «дякувати» за це потрібно чиновнику Бєльському.
Чернігівці подекуди вже змирилися з вибриками пана Вакуленка. Наприклад, виконком міської ради затвердив, що проїзд на маршруті №46 коштує 3,50, а він сам собі дозволив возити людей за 6 гривень. І люди продовжують користуватися його маршруткою, бо іншого виходу не мають. Підприємство порушило всі закони, тож не дивно, що під час спілкування з людьми чіткої відповіді на коротке питання «Чому?» Вакуленко так і не дав.
Тут слід вкотре пригадати чернігівського героя та Робін Гуда навпаки, який відбирає в людей, щоби принести своєму хазяїну. Дивно, але саме він має перевіряти якість роботи свого неофіційного роботодавця. Тож коли такі сурогатні перевірки відбуваються, то Бєльський попереджає про них Вакуленка, і вже за лічені хвилини на маршрутах робота стає зразковою.
Утім найстрашніше не те, що колосальні статки буде отримувати одна чернігівська родина, а те, що транспорт на підприємстві не відповідає навіть вимогам здорового глузду. Якщо конкурс виграє підприємство зі старими автобусами, то не факт, що вони не вийдуть з ладу ще до завершення дії договору.
Декілька слів про умови конкурсу
Умови конкурсу затверджені в Постанові міської ради, де містяться правила оцінювання потенційних переможців. За кількістю техніки однакові бали мають ПрАТ «Таксосервіс» та ТОВ «Пассервіс-Люкс», а ЧТУ посідає третє місце. Однак, на конкурс готові йти й інші учасники, у яких порівняно менше автобусів, хоча вони якісніші.
Якщо вести мову про пасажиромісткість, то в ЧТУ поки що немає автобусів вище за євро-2, заявлених в умовах конкурсу, і тому вони не можуть бути учасниками конкурсу, тож їм надали дозвіл на купівлю 12 автобусів.
Поглянувши на старі умови конкурсу, стає зрозуміло, що Вакуленко зможе перемогти завдяки кількості авто, хоча про якість деяких мова не йде. За таких умов є вірогідність автоматичного підняття тарифів, які найближчим часом відчують всі пасажири міста.
Поспілкувавшись із Кириченком ми зрозуміли, що вже давно варто зміщувати акценти з перевізника на звичайних людей, які кожного дня користуються транспортом, як мінімум, зранку та ввечері. Чернігівцям однаково чиє прізвище буде написано на наліпці після слів: «Вас обслуговує…». Мешканці та гості міста хочуть лише, щоби за сплачені кошти вони отримували якісні послуги.

Похожие публикации


Наверх