Перейменування вулиці, міста чи села – це не зміна місцезнаходження юридичної особи
Щодо зміни місцезнаходження юридичної особи повідомляємо, що ч. 1 статті 93 Цивільного кодексу України визначено, що місцезнаходженням юридичної особи є «фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку».
Передбачене частинами 6 та 8 статті 7 Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки» перейменування областей, районів, населених пунктів, районів в містах, скверів, бульварів, вулиць, провулків, узвозів, проїздів, проспектів, площ, майданів, набережних, мостів, інших об’єктів топоніміки населених пунктів не є зміною місцезнаходження юридичної особи, оскільки з перейменуванням області, району, населеного пункту або об’єкту топоніміки населеного пункту не змінюється фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу юридичної особи.
Щодо документів, які підтверджують права на об’єкти нерухомого майна, повідомляємо, що ні Цивільним кодексом України, ні Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», ні будь-якими іншими законодавчими актами України не передбачено та не вимагається вносити будь-які зміни до таких документів або замінювати їх у зв’язку із зміною найменування вулиці чи іншого об’єкта топоніміки населеного пункту. Тому після перейменування вулиці такі документи залишаються чинними і не потребують заміни.
Що стосується документів дозвільного характеру, то відповідно до частини першої статті 4 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» виключно законами, які регулюють відносини, пов’язані з одержанням документів дозвільного характеру, встановлюється вичерпний перелік підстав для переоформлення документа дозвільного характеру. Частиною восьмою статті 41 зазначеного Закону передбачено, що підставою для переоформлення документа дозвільного характеру є зміна місцезнаходження суб’єкта господарювання. Оскільки згідно статті 93 Цивільного кодексу України перейменування вулиці не є зміною місцезнаходження юридичної особи, то переоформлення документів дозвільного характеру у зв’язку з перейменуванням вулиці не вимагається.
Що стосується ліцензій, то відповідно до частини п’ятнадцятої статті 13 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» підставою для переоформлення ліцензії є зміна найменування юридичної особи або прізвища, імені, по батькові фізичної особи – підприємця. Відповідно до частини чотирнадцятої зазначеної статті у ліцензії, що видається на паперовому носії зазначається лише найменування та ідентифікаційний код юридичної особи. Тому переоформлення або зміна такої ліцензії у зв’язку із перейменуванням вулиці не вимагається.
Що стосується реєстрації платника ПДВ, то повідомляємо, що відповідно до пункту 4.1. розділу IV Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 № 1130, перереєстрація платника ПДВ проводиться «у разі зміни даних про платника ПДВ, які стосуються податкового номера, та/або найменування (прізвища, імені, по батькові), та /або місцезнаходження (місця проживання) платника ПДВ, і якщо зміни не пов'язані із припиненням платника ПДВ, крім випадків, визначених підпунктом 1 пункту 3.15 розділу III цього Положення. У разі зміни платником ПДВ місцезнаходження (місця проживання) або його переведення на обслуговування до іншого контролюючого органу зняття такого платника з обліку в одному органі і взяття на облік в іншому здійснюються в порядку, встановленому Міністерством фінансів України». Таким чином, оскільки згідно статті 93 Цивільного кодексу України перейменування вулиці не є зміною місцезнаходження юридичної особи, то перереєстрація платника ПДВ у цьому випадку законодавством не вимагається.
Що стосується перереєстрації транспортних засобів, то відповідно до пункту 33 Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.09.1998 № 1388, перереєстрація транспортних засобів проводиться у разі отримання свідоцтва про реєстрацію замість утраченого або не придатного для користування, зміни їх власників, місця стоянки, місцезнаходження або найменування власників – юридичних осіб, місця проживання або прізвища, імені чи по батькові фізичних осіб, які є власниками транспортних засобів, а також у разі зміни кольору, переобладнання транспортного засобу чи заміни кузова, інших складових частин, що мають ідентифікаційні номери.
Оскільки згідно статті 93 Цивільного кодексу України перейменування вулиці не є зміною місцезнаходження юридичної особи, то перереєстрація транспортних засобів та заміна свідоцтв про державну реєстрацію транспортних засобів у цьому випадку не вимагається.
Передбачене частинами 6 та 8 статті 7 Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки» перейменування областей, районів, населених пунктів, районів в містах, скверів, бульварів, вулиць, провулків, узвозів, проїздів, проспектів, площ, майданів, набережних, мостів, інших об’єктів топоніміки населених пунктів не є зміною місцезнаходження юридичної особи, оскільки з перейменуванням області, району, населеного пункту або об’єкту топоніміки населеного пункту не змінюється фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу юридичної особи.
Щодо документів, які підтверджують права на об’єкти нерухомого майна, повідомляємо, що ні Цивільним кодексом України, ні Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», ні будь-якими іншими законодавчими актами України не передбачено та не вимагається вносити будь-які зміни до таких документів або замінювати їх у зв’язку із зміною найменування вулиці чи іншого об’єкта топоніміки населеного пункту. Тому після перейменування вулиці такі документи залишаються чинними і не потребують заміни.
Що стосується документів дозвільного характеру, то відповідно до частини першої статті 4 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» виключно законами, які регулюють відносини, пов’язані з одержанням документів дозвільного характеру, встановлюється вичерпний перелік підстав для переоформлення документа дозвільного характеру. Частиною восьмою статті 41 зазначеного Закону передбачено, що підставою для переоформлення документа дозвільного характеру є зміна місцезнаходження суб’єкта господарювання. Оскільки згідно статті 93 Цивільного кодексу України перейменування вулиці не є зміною місцезнаходження юридичної особи, то переоформлення документів дозвільного характеру у зв’язку з перейменуванням вулиці не вимагається.
Що стосується ліцензій, то відповідно до частини п’ятнадцятої статті 13 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» підставою для переоформлення ліцензії є зміна найменування юридичної особи або прізвища, імені, по батькові фізичної особи – підприємця. Відповідно до частини чотирнадцятої зазначеної статті у ліцензії, що видається на паперовому носії зазначається лише найменування та ідентифікаційний код юридичної особи. Тому переоформлення або зміна такої ліцензії у зв’язку із перейменуванням вулиці не вимагається.
Що стосується реєстрації платника ПДВ, то повідомляємо, що відповідно до пункту 4.1. розділу IV Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 № 1130, перереєстрація платника ПДВ проводиться «у разі зміни даних про платника ПДВ, які стосуються податкового номера, та/або найменування (прізвища, імені, по батькові), та /або місцезнаходження (місця проживання) платника ПДВ, і якщо зміни не пов'язані із припиненням платника ПДВ, крім випадків, визначених підпунктом 1 пункту 3.15 розділу III цього Положення. У разі зміни платником ПДВ місцезнаходження (місця проживання) або його переведення на обслуговування до іншого контролюючого органу зняття такого платника з обліку в одному органі і взяття на облік в іншому здійснюються в порядку, встановленому Міністерством фінансів України». Таким чином, оскільки згідно статті 93 Цивільного кодексу України перейменування вулиці не є зміною місцезнаходження юридичної особи, то перереєстрація платника ПДВ у цьому випадку законодавством не вимагається.
Що стосується перереєстрації транспортних засобів, то відповідно до пункту 33 Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.09.1998 № 1388, перереєстрація транспортних засобів проводиться у разі отримання свідоцтва про реєстрацію замість утраченого або не придатного для користування, зміни їх власників, місця стоянки, місцезнаходження або найменування власників – юридичних осіб, місця проживання або прізвища, імені чи по батькові фізичних осіб, які є власниками транспортних засобів, а також у разі зміни кольору, переобладнання транспортного засобу чи заміни кузова, інших складових частин, що мають ідентифікаційні номери.
Оскільки згідно статті 93 Цивільного кодексу України перейменування вулиці не є зміною місцезнаходження юридичної особи, то перереєстрація транспортних засобів та заміна свідоцтв про державну реєстрацію транспортних засобів у цьому випадку не вимагається.