Ректор для «Чернігівського колегіуму»: вибори на фінішній прямій
Менше двох тижнів залишається до чергових виборів ректора одного з найбільших закладів вищої освіти Чернігівської області – Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т.Г.Шевченка. Вони мають відбутися 29 вересня.
Претендують на цю посаду одразу семеро кандидатів, шестеро з яких зголосились відповісти на кілька наших запитань щодо ймовірного об’єднання «педу» та «політеху», майбутнього будівлі інституту історії та колишньої будівлі психолого-педагогічного факультету та перших кроків на посаді.
На жаль, зв’язатися з сьомим кандидатом – проректором з науково-педагогічної роботи, питань молодіжної політики та іміджевої діяльності НУ «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка, Анатолієм Тимошенком – нам не вдалося. Проте ми готові розмістити і його відповіді на наступні чотири питання, які поставили його «колегам» по виборах. Перелік цих питань виглядає наступним чином:
1) Теоретичне об’єднання двох чернігівських університетів – «Чернігівського колегіуму» та «Чернігівської політехніки». Ви за чи проти і чому?
2) Будівля нинішнього Навчально-наукового інституту історії та соціогуманітарних дисциплін імені Лазаревського на Валу. Ви виступаєте за збереження там інституту чи підтримуєте ідею Владислава Атрошенка облаштувати музей?
3) Колишня будівля психолого-педагогічного факультету на розі вулиць Шевченка та Молодчого. Яким Ви бачите її майбутнє і що там має бути?
4) Уявімо, що Ви стали ректором. Який Ваш перший крок на цій посаді (рішення, указ, реалізація проєкту)?
Олег Шеремет, професор кафедри права, філософії та політології НУ «Чернігівський колегіум» імені Шевченка
1. Процес оптимізації вищої освіти у Чернігівській області вже пройшов. Раніше до складу «Чернігівської політехніки» ввійшли Чернігівський державний інститут економіки та управління, Інститут соціальних технологій та права, а також інші технікуми і коледжі. Якщо цей процес і далі буде продовжуватись, то я вважаю, що за науковим потенціалом, своїми можливостями, історією створення саме НУ «Чернігівський колегіум» імені Шевченка, як типовий класичний європейський навчальний заклад, має об’єднати навколо себе всі інші спеціальності і напрямки нашого регіону.
У будь-якому разі ректор одноосібно такого рішення не приймає. Можливий і такий сценарій, коли всі факультети та інститути області ввійдуть до складу абсолютно нового університету.
2. У силу певних причин, мені складно об’єктивно приймати рішення в цьому питанні. Справа в тому, що я сам випускник цього факультету. Як колишній студент, зараз як викладач цього інституту, а в перспективі й ректор університету, я виступатиму проти переселення інституту історії. Ця будівля необхідна інституту, і я впевнений, що незабаром ми будемо розширятися й наповнимо її більшою кількістю студентів.
Із Владиславом Анатолійовичем теж є сенс погодитись, у тому плані, що будівля в самісінькому центрі міста має виглядати більш ошатно. Треба подумати, яким чином привести до ладу нашу візитівку при в’їзді до міста. Із приводу розташування там музею я з ним ще не говорив, але на посаді ректора це питання точно треба обговорювати з міським головою.
3. Мій план розвитку передбачає в найближчі два-три роки розширення нашого закладу вищої освіти. Контингент студентів буде збільшуватись. Тому логічно, що ми будемо потребувати нових аудиторій. Цю будівлю ми розглядаємо для реалізації певного сюрпризу. Адже ми готуємось до створення ще одного напрямку підготовки фахівців та, можливо, навіть факультету під цю діяльність. Саме у колишній будівлі психолого-педагогічного факультету ми і розглянемо можливість його розташування.
4. Найперше, що я зроблю, – це реалізація програми підтримки та розвитку молодіжного кадрового потенціалу в місті Чернігові. Вона передбачає підготовку фахівців об’єднаними територіальними громадами та міськими радами. Це буде по суті комунальне замовлення в університеті, коли студенти навчатимуться за рахунок вищезгаданих інституцій, а потім будуть відпрацьовувати певний період у тому місті чи громаді за отриманою спеціальністю. Програма може реально принести серйозний фінансовий ресурс університету, а також збільшити кількість його студентів.
Ректор для «Чернігівського колегіуму»: вибори на фінішній прямій, фото-1
Олексій Торубара, декан технологічного факультету НУ «Чернігівський колегіум» ім. Т. Г. Шевченка
1. Звісно, проти. У них своя історія, у нас своя, і кожен університет поодинці є і буде самодостатнім. Тому я за паралельний розвиток цих двох навчальних закладів.
2. Зараз конкретної відповіді в мене немає. Вважаю, що підтримати ту чи іншу точку зору з приводу цієї будівлі можна буде лише після того, як кожна зі сторін представить аргументи на свою користь. Поки такої зустрічі ще не було, але в разі обрання мене ректором, я можу її організувати.
3. Наразі я не в курсі, чи передана комусь ця будівля, що попереднє керівництво хотіло з нею робити та на якому це все етапі. Якщо питати мене, то я б цю будівлю залишив на балансі університету та зробив там гуртожиток, аби мати житловий буфер для розширення, до якого ми прагнемо.
4. Перш за все я хочу створити окремий відділ з профорієнтації, який би протягом усього року цілеспрямовано займався пошуком і набором студентів. А працюватимуть там знавці своєї справи, яких будуть не тільки чути, а ще й слухати.
Ректор для «Чернігівського колегіуму»: вибори на фінішній прямій, фото-2
Світлана Стрілець, декан факультету дошкільної, початкової освіти і мистецтв та в. о. ректора НУ «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка
1. Я за самостійний, потужний, привабливий, конкурентоздатний заклад вищої освіти. Університет має визначити свою роль у стратегії розвитку регіону, взяти на себе роль драйвера позитивних перетворень, відповідальність за налагоджування конструктивного діалогу і взаємодії з владою, суспільством, що утвердить його позиції в рейтингу і унеможливить навіть розмови про поглинання іншими закладами.
2. Будівля інституту, як і всі будівлі університету, підпорядковані Міністерству освіти. Наш навчальний заклад має низку чітких планів щодо розбудови, переорієнтації приміщень, корпусів, гуртожитків. Зокрема, на сьогодні у приміщенні Інституту історії відбувається реконструкція, створено Музей раритетної та рідкісної книги. Маємо замовлення на проведення екскурсій від освітніх закладів Чернігова та області. Музей стане доступним і для гостей міста. Крім того, учена рада університету підтримала ідею про створення на базі інституту Центру європейських студій. 14 вересня відбулося його відкриття.
3. У межах упровадження державної цільової соціальної програми відновлення та розбудови мережі гуртожитків для проживання здобувачів освіти закладів вищої освіти ми підготували та подали до Міністерства освіти проєкт з реконструкції всіх гуртожитків університету, у тому числі й будівлі на розі вулиць Шевченка та Молодчого. На розширеній серпневій ученій раді університету викладачі запропонували використання цієї будівлі для навчання іноземних студентів, що може стати одним із варіантів.
4. Більше ніж два місяці (з 8 липня) я виконую обов’язки ректора Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка. Мною були ініційовані та знайшли підтримку ряд конкретних і необхідних для розвитку університету напрямків. Розпочато реконструкцію гуртожитків та корпусів університету, на що ми використовуємо внутрішні кошти, а також на першому етапі Міністерство освіти виділило під проєкт близько 2,5 млн грн. Відновили співпрацю з Чернігівською облдержадміністрацією щодо експертизи і вирішення екологічних проблем в області. Найближчим часом відбудеться запровадження автоматизованої системи управління освітнім процесом з метою підвищення ефективності діяльності всіх структурних підрозділів університету.
Ректор для «Чернігівського колегіуму»: вибори на фінішній прямій, фото-3
Володимир Гаврилов, співробітник управління освіти Чернігівської міськради
1. Відповідь очевидна, і не лише тому, що я претендую бути керівником «Чернігівського колегіуму». У кожного з цих закладів вищої освіти нашого міста є своє неповторне обличчя, своє місце в освітньому просторі, своя славна історія, свої сформовані наукові школи, випускники, які ними пишаються, унікальна для кожного атмосфера. Перше, що уявляється коли згадуєш Політех – це технологічні та інженерні процеси, це кузня кадрів для промисловості й ІТ. Натомість Колегіум – це сива історія і наша пам’ять, це вчителька, яка веде за руку першачка, це фахове знання мов, це уміння навчити правильно тримати рубанок і підключити вимикач… Але разом із тим Колегіум – це унікальні дослідження біокорозії металів, це вивчення навколишнього середовища у співпраці з європейськими партнерами, це спорт найвищих досягнень, це унікальний спеціалізований бібліотечний фонд і багато чого іншого… Усе це варто не просто берегти, а й активно розвивати.
2. Насправді ідея міського голови не виключає існування в цьому приміщенні музейних експозицій, які можна використовувати як із пізнавально-туристичною метою, так і з навчально-науковою, і в широкому контексті підготовки істориків, і в межах вузької спеціалізації «експертиза культурно-історичних цінностей». Разом з тим вичерпна відповідь на це питання була надана мною в інтерв’ю виданню «Семь дней», № 35 (1034) від 2 вересня 2021 року. Повторюватись не бачу сенсу.
3. Насправді це будівля гуртожитку № 1 та санаторію-профілакторію «Юність», який функціонував там раніше та розташовувався на горішньому поверсі. З часом частина приміщень була адаптована для потреб освітнього процесу, а наразі не використовується. Моєю програмою передбачено реалізацію ряду проєктів, які, серед іншого, потребуватимуть і навчальних, і житлових площ. Там може розташовуватись і науковий ліцей, і навчальний заклад 1–2 рівня акредитації, і профорієнтаційний центр, і реабілітаційна установа, або ж функціонувати за первинним призначенням. Якщо технічні умови та сучасний стан об’єкта дозволятимуть його експлуатацію – він буде задіяний на максимум своїх можливостей.
4. Переддень і початок обіймання подібної посади передбачає глибоке занурення у вивчення «матеріальної частини». У той же час 20-річний досвід роботи в університеті дозволяє зменшити цей період до мінімуму. Мої пріоритети чітко окреслені у програмі. Після з’ясування поточного стану справ – повністю зосереджусь на її реалізації.
Ректор для «Чернігівського колегіуму»: вибори на фінішній прямій, фото-4
Ігор Вдовенко, депутат Чернігівської обласної ради
1. На мою думку, найбільш оптимальним підходом до будь-якого об’єднання (укрупнення) має бути врахування специфіки і напрямів професійної підготовки здобувачів вищої освіти в різних сферах діяльності і виключення з цього переліку педагогічних та медичних спеціальностей.
Такий принцип не буде суперечити загальнодержавнійполітиці у сфері децентралізації і визначить пріоритети забезпечення громад у даному випадку педагогічними кадрами.
2. Вважаю, що прийняття такого рішення одноосібно не буде правильним. У першу чергу потрібно враховувати позицію колективу інституту та студентів, яка всім відома. Наведення переконливих аргументів унеможливить створення конфліктної ситуації щодо подальшої долі цієї будівлі.
3. Враховуючи терміни консервації цієї будівлі, бачу можливість її використання для вирішення актуальної проблеми забезпечення працівників університету, як нинішніх так і майбутніх, житлом. Це не потребує зміни цільового призначення приміщення, необхідно лише провести реконструкцію будівлі.
4. Першим кроком буде запрошення журналістів газети «Семь дней» для інформування про визначення першочергових планів діяльності Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка на найближче майбутнє.
Ректор для «Чернігівського колегіуму»: вибори на фінішній прямій, фото-5
Іван Богатирьов, професор кафедри кримінально-правових та адміністративно-правових дисциплін Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем’янчука
1. Я проти всякого об’єднання. Хто не пам’ятає історії, у того нема майбутнього. Сьогодні наше місто стає одним із найкращих в Україні, то чому «Чернігівський колегіум» з його добрими традиціями не може готувати фахівців нової генерації?
2. По-перше, Інститут історії однозначно має бути у складі університету. По-друге, щодо ідеї мера, то її варто детально вивчити. І я вважаю, що таке рішення має приймати колектив, а не ректор.
3. На мою думку, будівля потребує великих капіталовкладень. В університеті їх нема, Міністерство освіти і науки кошти не виділить. Тому потрібно вести переговори з органами місцевого самоврядування.
4. Якщо я стану ректором, то першим моїм кроком буде підписання меморандуму з колективом університету і студентським самоврядуванням на один рік. У цьому документі будуть викладені мої першочергові кроки у створенні університету європейського зразка та обов’язки колективу в тому, що вони підтримують усі мої ініціативи. У випадку невиконання мною пунктів меморандуму я піду у відставку.
Претендують на цю посаду одразу семеро кандидатів, шестеро з яких зголосились відповісти на кілька наших запитань щодо ймовірного об’єднання «педу» та «політеху», майбутнього будівлі інституту історії та колишньої будівлі психолого-педагогічного факультету та перших кроків на посаді.
На жаль, зв’язатися з сьомим кандидатом – проректором з науково-педагогічної роботи, питань молодіжної політики та іміджевої діяльності НУ «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка, Анатолієм Тимошенком – нам не вдалося. Проте ми готові розмістити і його відповіді на наступні чотири питання, які поставили його «колегам» по виборах. Перелік цих питань виглядає наступним чином:
1) Теоретичне об’єднання двох чернігівських університетів – «Чернігівського колегіуму» та «Чернігівської політехніки». Ви за чи проти і чому?
2) Будівля нинішнього Навчально-наукового інституту історії та соціогуманітарних дисциплін імені Лазаревського на Валу. Ви виступаєте за збереження там інституту чи підтримуєте ідею Владислава Атрошенка облаштувати музей?
3) Колишня будівля психолого-педагогічного факультету на розі вулиць Шевченка та Молодчого. Яким Ви бачите її майбутнє і що там має бути?
4) Уявімо, що Ви стали ректором. Який Ваш перший крок на цій посаді (рішення, указ, реалізація проєкту)?
Олег Шеремет, професор кафедри права, філософії та політології НУ «Чернігівський колегіум» імені Шевченка
1. Процес оптимізації вищої освіти у Чернігівській області вже пройшов. Раніше до складу «Чернігівської політехніки» ввійшли Чернігівський державний інститут економіки та управління, Інститут соціальних технологій та права, а також інші технікуми і коледжі. Якщо цей процес і далі буде продовжуватись, то я вважаю, що за науковим потенціалом, своїми можливостями, історією створення саме НУ «Чернігівський колегіум» імені Шевченка, як типовий класичний європейський навчальний заклад, має об’єднати навколо себе всі інші спеціальності і напрямки нашого регіону.
У будь-якому разі ректор одноосібно такого рішення не приймає. Можливий і такий сценарій, коли всі факультети та інститути області ввійдуть до складу абсолютно нового університету.
2. У силу певних причин, мені складно об’єктивно приймати рішення в цьому питанні. Справа в тому, що я сам випускник цього факультету. Як колишній студент, зараз як викладач цього інституту, а в перспективі й ректор університету, я виступатиму проти переселення інституту історії. Ця будівля необхідна інституту, і я впевнений, що незабаром ми будемо розширятися й наповнимо її більшою кількістю студентів.
Із Владиславом Анатолійовичем теж є сенс погодитись, у тому плані, що будівля в самісінькому центрі міста має виглядати більш ошатно. Треба подумати, яким чином привести до ладу нашу візитівку при в’їзді до міста. Із приводу розташування там музею я з ним ще не говорив, але на посаді ректора це питання точно треба обговорювати з міським головою.
3. Мій план розвитку передбачає в найближчі два-три роки розширення нашого закладу вищої освіти. Контингент студентів буде збільшуватись. Тому логічно, що ми будемо потребувати нових аудиторій. Цю будівлю ми розглядаємо для реалізації певного сюрпризу. Адже ми готуємось до створення ще одного напрямку підготовки фахівців та, можливо, навіть факультету під цю діяльність. Саме у колишній будівлі психолого-педагогічного факультету ми і розглянемо можливість його розташування.
4. Найперше, що я зроблю, – це реалізація програми підтримки та розвитку молодіжного кадрового потенціалу в місті Чернігові. Вона передбачає підготовку фахівців об’єднаними територіальними громадами та міськими радами. Це буде по суті комунальне замовлення в університеті, коли студенти навчатимуться за рахунок вищезгаданих інституцій, а потім будуть відпрацьовувати певний період у тому місті чи громаді за отриманою спеціальністю. Програма може реально принести серйозний фінансовий ресурс університету, а також збільшити кількість його студентів.
Ректор для «Чернігівського колегіуму»: вибори на фінішній прямій, фото-1
Олексій Торубара, декан технологічного факультету НУ «Чернігівський колегіум» ім. Т. Г. Шевченка
1. Звісно, проти. У них своя історія, у нас своя, і кожен університет поодинці є і буде самодостатнім. Тому я за паралельний розвиток цих двох навчальних закладів.
2. Зараз конкретної відповіді в мене немає. Вважаю, що підтримати ту чи іншу точку зору з приводу цієї будівлі можна буде лише після того, як кожна зі сторін представить аргументи на свою користь. Поки такої зустрічі ще не було, але в разі обрання мене ректором, я можу її організувати.
3. Наразі я не в курсі, чи передана комусь ця будівля, що попереднє керівництво хотіло з нею робити та на якому це все етапі. Якщо питати мене, то я б цю будівлю залишив на балансі університету та зробив там гуртожиток, аби мати житловий буфер для розширення, до якого ми прагнемо.
4. Перш за все я хочу створити окремий відділ з профорієнтації, який би протягом усього року цілеспрямовано займався пошуком і набором студентів. А працюватимуть там знавці своєї справи, яких будуть не тільки чути, а ще й слухати.
Ректор для «Чернігівського колегіуму»: вибори на фінішній прямій, фото-2
Світлана Стрілець, декан факультету дошкільної, початкової освіти і мистецтв та в. о. ректора НУ «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка
1. Я за самостійний, потужний, привабливий, конкурентоздатний заклад вищої освіти. Університет має визначити свою роль у стратегії розвитку регіону, взяти на себе роль драйвера позитивних перетворень, відповідальність за налагоджування конструктивного діалогу і взаємодії з владою, суспільством, що утвердить його позиції в рейтингу і унеможливить навіть розмови про поглинання іншими закладами.
2. Будівля інституту, як і всі будівлі університету, підпорядковані Міністерству освіти. Наш навчальний заклад має низку чітких планів щодо розбудови, переорієнтації приміщень, корпусів, гуртожитків. Зокрема, на сьогодні у приміщенні Інституту історії відбувається реконструкція, створено Музей раритетної та рідкісної книги. Маємо замовлення на проведення екскурсій від освітніх закладів Чернігова та області. Музей стане доступним і для гостей міста. Крім того, учена рада університету підтримала ідею про створення на базі інституту Центру європейських студій. 14 вересня відбулося його відкриття.
3. У межах упровадження державної цільової соціальної програми відновлення та розбудови мережі гуртожитків для проживання здобувачів освіти закладів вищої освіти ми підготували та подали до Міністерства освіти проєкт з реконструкції всіх гуртожитків університету, у тому числі й будівлі на розі вулиць Шевченка та Молодчого. На розширеній серпневій ученій раді університету викладачі запропонували використання цієї будівлі для навчання іноземних студентів, що може стати одним із варіантів.
4. Більше ніж два місяці (з 8 липня) я виконую обов’язки ректора Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка. Мною були ініційовані та знайшли підтримку ряд конкретних і необхідних для розвитку університету напрямків. Розпочато реконструкцію гуртожитків та корпусів університету, на що ми використовуємо внутрішні кошти, а також на першому етапі Міністерство освіти виділило під проєкт близько 2,5 млн грн. Відновили співпрацю з Чернігівською облдержадміністрацією щодо експертизи і вирішення екологічних проблем в області. Найближчим часом відбудеться запровадження автоматизованої системи управління освітнім процесом з метою підвищення ефективності діяльності всіх структурних підрозділів університету.
Ректор для «Чернігівського колегіуму»: вибори на фінішній прямій, фото-3
Володимир Гаврилов, співробітник управління освіти Чернігівської міськради
1. Відповідь очевидна, і не лише тому, що я претендую бути керівником «Чернігівського колегіуму». У кожного з цих закладів вищої освіти нашого міста є своє неповторне обличчя, своє місце в освітньому просторі, своя славна історія, свої сформовані наукові школи, випускники, які ними пишаються, унікальна для кожного атмосфера. Перше, що уявляється коли згадуєш Політех – це технологічні та інженерні процеси, це кузня кадрів для промисловості й ІТ. Натомість Колегіум – це сива історія і наша пам’ять, це вчителька, яка веде за руку першачка, це фахове знання мов, це уміння навчити правильно тримати рубанок і підключити вимикач… Але разом із тим Колегіум – це унікальні дослідження біокорозії металів, це вивчення навколишнього середовища у співпраці з європейськими партнерами, це спорт найвищих досягнень, це унікальний спеціалізований бібліотечний фонд і багато чого іншого… Усе це варто не просто берегти, а й активно розвивати.
2. Насправді ідея міського голови не виключає існування в цьому приміщенні музейних експозицій, які можна використовувати як із пізнавально-туристичною метою, так і з навчально-науковою, і в широкому контексті підготовки істориків, і в межах вузької спеціалізації «експертиза культурно-історичних цінностей». Разом з тим вичерпна відповідь на це питання була надана мною в інтерв’ю виданню «Семь дней», № 35 (1034) від 2 вересня 2021 року. Повторюватись не бачу сенсу.
3. Насправді це будівля гуртожитку № 1 та санаторію-профілакторію «Юність», який функціонував там раніше та розташовувався на горішньому поверсі. З часом частина приміщень була адаптована для потреб освітнього процесу, а наразі не використовується. Моєю програмою передбачено реалізацію ряду проєктів, які, серед іншого, потребуватимуть і навчальних, і житлових площ. Там може розташовуватись і науковий ліцей, і навчальний заклад 1–2 рівня акредитації, і профорієнтаційний центр, і реабілітаційна установа, або ж функціонувати за первинним призначенням. Якщо технічні умови та сучасний стан об’єкта дозволятимуть його експлуатацію – він буде задіяний на максимум своїх можливостей.
4. Переддень і початок обіймання подібної посади передбачає глибоке занурення у вивчення «матеріальної частини». У той же час 20-річний досвід роботи в університеті дозволяє зменшити цей період до мінімуму. Мої пріоритети чітко окреслені у програмі. Після з’ясування поточного стану справ – повністю зосереджусь на її реалізації.
Ректор для «Чернігівського колегіуму»: вибори на фінішній прямій, фото-4
Ігор Вдовенко, депутат Чернігівської обласної ради
1. На мою думку, найбільш оптимальним підходом до будь-якого об’єднання (укрупнення) має бути врахування специфіки і напрямів професійної підготовки здобувачів вищої освіти в різних сферах діяльності і виключення з цього переліку педагогічних та медичних спеціальностей.
Такий принцип не буде суперечити загальнодержавнійполітиці у сфері децентралізації і визначить пріоритети забезпечення громад у даному випадку педагогічними кадрами.
2. Вважаю, що прийняття такого рішення одноосібно не буде правильним. У першу чергу потрібно враховувати позицію колективу інституту та студентів, яка всім відома. Наведення переконливих аргументів унеможливить створення конфліктної ситуації щодо подальшої долі цієї будівлі.
3. Враховуючи терміни консервації цієї будівлі, бачу можливість її використання для вирішення актуальної проблеми забезпечення працівників університету, як нинішніх так і майбутніх, житлом. Це не потребує зміни цільового призначення приміщення, необхідно лише провести реконструкцію будівлі.
4. Першим кроком буде запрошення журналістів газети «Семь дней» для інформування про визначення першочергових планів діяльності Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка на найближче майбутнє.
Ректор для «Чернігівського колегіуму»: вибори на фінішній прямій, фото-5
Іван Богатирьов, професор кафедри кримінально-правових та адміністративно-правових дисциплін Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем’янчука
1. Я проти всякого об’єднання. Хто не пам’ятає історії, у того нема майбутнього. Сьогодні наше місто стає одним із найкращих в Україні, то чому «Чернігівський колегіум» з його добрими традиціями не може готувати фахівців нової генерації?
2. По-перше, Інститут історії однозначно має бути у складі університету. По-друге, щодо ідеї мера, то її варто детально вивчити. І я вважаю, що таке рішення має приймати колектив, а не ректор.
3. На мою думку, будівля потребує великих капіталовкладень. В університеті їх нема, Міністерство освіти і науки кошти не виділить. Тому потрібно вести переговори з органами місцевого самоврядування.
4. Якщо я стану ректором, то першим моїм кроком буде підписання меморандуму з колективом університету і студентським самоврядуванням на один рік. У цьому документі будуть викладені мої першочергові кроки у створенні університету європейського зразка та обов’язки колективу в тому, що вони підтримують усі мої ініціативи. У випадку невиконання мною пунктів меморандуму я піду у відставку.