Підвищити вартість проїзду лише на 50 копійок пропонують у міськраді Чернігова
Реагуючи на звернення перевізників щодо підвищення ціни проїзду в громадському автотранспорті, Чернігівська міська рада проаналізувала надані ними розрахунки.
Результати цього вивчення прозвучали на засіданні робочої групи міської ради з питань реалізації цінової політики у ЖКГ та на міському пасажирському транспорті.
Повідомляє прес-служба Чернігівської міської ради.
Вивчення та перевірку розрахунків здійснювало Управління економічного розвитку Чернігівської міської ради. За його висновком, до наданих розрахунків є цілий ряд серйозних зауважень.
Перша група з них полягає в тому, що у витратній частині практично всіх наданих розрахунків бракує підтверджень наведених цифр. Окрім того, навіть для однакових транспортних одиниць розрахунки мають значні розбіжності в наведених нормах витрат будь-чого: палива, мастил, тих же акумуляторних батарей тощо. Тобто можна припустити, що це розрахункові матеріали на бажані цифри, аби показати доцільність прийняття саме підвищених тарифів.
Друга складова, якої бракує в поданих розрахунках тарифів – це об’єктивні дані про пасажиропотік. Вони дуже важливі для розрахунків тарифу, адже треба чітко розуміти, на скільки ділити витрати. Підтвердити той пасажиропотік, які перевізники наводять у своїх розрахунках, неможливо.
Тому економічне управління для порівняння зробило свій, нормативний розрахунок на підставі уніфікованої витратної частини й середніх цін. Також за основу були взяті умовні обсяги перевезень з урахуванням кількості сидячих місць у кожному автобусі та даних ЧТУ про середню тривалість поїздки 1 пасажира. У результаті вартість поїздки вийшла до 4 гривень.
Коментуючи ці дані на засіданні комісії, її голова Олександр Ломако теж констатував неякісність розрахунків, наданих перевізниками.
Разом з тим, він визнав існування ряду очевидних причин, через які їх витрати об’єктивно збільшилися. Це ріст цін та розміру мінімальної заробітної плати. Об’єктивним фактом є також і загальна тенденція підвищення ціни на проїзд у багатьох містах України.
«І найголовніше, – відзначив він, – що за новими договорами чернігівські перевізники взяли на себе зобов’язання з оновлення автотранспорту, встановлення GPS-навігаційних систем на всіх машинах тощо. Це важливі і необхідні для міста речі. Але якщо GPS-обладнання порівняно недороге, то нові автобуси є дійсно дуже вартісними. А вже в цьому році різними перевізниками їх має бути придбано в сумі 12, за наступний рік – ще більше, і за 5 років у Чернігові має оновитися практично 100% автобусів на маршрутах».
Тож, враховуючи ріст витрат, а також для підкріплення інвестиційних можливостей перевізників робоча група більшістю голосів підтримала проект рішення, яким виконавчому комітету міської ради запропоновано розпочати регуляторну процедуру для встановлення вартості проїзду в міському громадському автотранспорті на рівні 4 гривень.
При цьому вартість проїзду учнів має залишатися 1,75 грн.
Вартість проїзду на «дачних» маршрутах у межах міста – теж 4 грн. За межами міста, де міська рада вже не має права регулювати ціну, вона має встановлюватися відповідно до Постанови Кабінету міністрів України №240 від 25 березня 2015 року іншими суб’єктами владних повноважень.
Для порівняння: вартість проїзду, запропонована автоперевізниками – від 5 і майже до 8 гривень.
Результати цього вивчення прозвучали на засіданні робочої групи міської ради з питань реалізації цінової політики у ЖКГ та на міському пасажирському транспорті.
Повідомляє прес-служба Чернігівської міської ради.
Вивчення та перевірку розрахунків здійснювало Управління економічного розвитку Чернігівської міської ради. За його висновком, до наданих розрахунків є цілий ряд серйозних зауважень.
Перша група з них полягає в тому, що у витратній частині практично всіх наданих розрахунків бракує підтверджень наведених цифр. Окрім того, навіть для однакових транспортних одиниць розрахунки мають значні розбіжності в наведених нормах витрат будь-чого: палива, мастил, тих же акумуляторних батарей тощо. Тобто можна припустити, що це розрахункові матеріали на бажані цифри, аби показати доцільність прийняття саме підвищених тарифів.
Друга складова, якої бракує в поданих розрахунках тарифів – це об’єктивні дані про пасажиропотік. Вони дуже важливі для розрахунків тарифу, адже треба чітко розуміти, на скільки ділити витрати. Підтвердити той пасажиропотік, які перевізники наводять у своїх розрахунках, неможливо.
Тому економічне управління для порівняння зробило свій, нормативний розрахунок на підставі уніфікованої витратної частини й середніх цін. Також за основу були взяті умовні обсяги перевезень з урахуванням кількості сидячих місць у кожному автобусі та даних ЧТУ про середню тривалість поїздки 1 пасажира. У результаті вартість поїздки вийшла до 4 гривень.
Коментуючи ці дані на засіданні комісії, її голова Олександр Ломако теж констатував неякісність розрахунків, наданих перевізниками.
Разом з тим, він визнав існування ряду очевидних причин, через які їх витрати об’єктивно збільшилися. Це ріст цін та розміру мінімальної заробітної плати. Об’єктивним фактом є також і загальна тенденція підвищення ціни на проїзд у багатьох містах України.
«І найголовніше, – відзначив він, – що за новими договорами чернігівські перевізники взяли на себе зобов’язання з оновлення автотранспорту, встановлення GPS-навігаційних систем на всіх машинах тощо. Це важливі і необхідні для міста речі. Але якщо GPS-обладнання порівняно недороге, то нові автобуси є дійсно дуже вартісними. А вже в цьому році різними перевізниками їх має бути придбано в сумі 12, за наступний рік – ще більше, і за 5 років у Чернігові має оновитися практично 100% автобусів на маршрутах».
Тож, враховуючи ріст витрат, а також для підкріплення інвестиційних можливостей перевізників робоча група більшістю голосів підтримала проект рішення, яким виконавчому комітету міської ради запропоновано розпочати регуляторну процедуру для встановлення вартості проїзду в міському громадському автотранспорті на рівні 4 гривень.
При цьому вартість проїзду учнів має залишатися 1,75 грн.
Вартість проїзду на «дачних» маршрутах у межах міста – теж 4 грн. За межами міста, де міська рада вже не має права регулювати ціну, вона має встановлюватися відповідно до Постанови Кабінету міністрів України №240 від 25 березня 2015 року іншими суб’єктами владних повноважень.
Для порівняння: вартість проїзду, запропонована автоперевізниками – від 5 і майже до 8 гривень.