онлайн казино Украины

Як Life:) став lifecell і «розвів» абонентів на 35 гривень у стилі совєтського гастроному

Як Life:) став lifecell і «розвів» абонентів на 35 гривень у стилі совєтського гастрономуПам’ятаєте нашу недавню совєтську добу? Це коли у гастрономах стояли черги за «дефіцитом». А на здачу давали щось дуже непотрібне «в нагрузку». Наприклад, жуйку або упаковку сірників.
Увігнати у совєтську ностальгію частину своїх абонентів в описаний спосіб вирішив оператор lifecell, який зовсім нещодавно звався Life:).
Так, з 10-го лютого у голосових тарифах оператор безальтернативно накидає абонентську плату разом з… гігабайтом Інтернет-трафіку.
Зважаючи на те, що голосовими пакетами з безлімітними дзвінками всередині мережі любили користуватися пенсіонери і молодь, подібна «нагрузка» за додадкові гроші стала для них справжнім «сюрпризом». Але про усе по порядку…
Кілька слів про «нову» добу 3G
Впровадження в Україні WCDMA-технологій десятирічної давності з HSPA-оновленням дворічної давності замість 4-го покоління стандарту LTE змушує абонентів повільно міняти філософію користування зв’язком, а операторів – знаходити шляхи швидкого відбивання інвестицій. Адже вже наступного року рідна «інноваційна держава» збирається заробити на нових 4G-ліцензіях. А у плані віддачі від старих ще й кінь не валявся.
Тобто, тепер абоненти у великих обласних центрах можуть переносити свої розмови у Viber, WhatsApp, Skype, голосові чати Facebook. А також переглядати на своїх мобільних пристроях відео.
Коштує таке задоволення недешево у порівнянні з тим, що можна було робити вже давно у мережі CDMA-оператора Інтертелеком за адекватну ціну не лише в обласних центрах, а і у кожному райцентрі з пристойною швидкістю передачі даних. Єдиною проблемою Інтертелекому залишається наявний завузький асортимент обладнання і смартфонів.
Менше з тим, голосові послуги звичайної мобільної телефонії залишаються найбільш запитуваною послугою у мережах вітчизняних операторів.
Країни, які впроваджують 4G, мають вже інші реалії. Наприклад, в США абоненти купують в основному мобільний Інтернет-трафік і використовують його на власний розсуд: IP-телефонія, соцмережі, чати, відео і т.д.
В Україні ж з пропозиціями 500МБ–3Гб далеко не розженешся. Особливо, якщо йдеться про відео.
Отже, абоненти досі в основному орієнтовані на голосові послуги. Оператори після витрат на 3G-ліцензії орієнтовані підзаробити.
Як змусити абонента платити за трафік.
Три оператори – три рецепти
Способів усього лише два: природний і не дуже. Але перед цим усі були єдиними – пропагували покоління 3G так завзято, начебто раніше у згаданого Інтертелекому цього «3G» зовсім не було вже багато років і з найбільшою територією покриття.
Далі кожний пішов своїм шляхом. Київстар небезпідставно просував тренд якості і на момент запуску мережі у Чернігові мав дійсно кращі показники за швидкістю і пінгами. В ході реалізації спільного інформаційного проекту Якісний 3G ми мали нагоду у цьому пересвідчитися.
МТС довго анонсував можливість користуватися Інтернетом у мережі 3Mob, а потім взяв і змінив бренд разом з вантажем негативних проросійських асоціацій на європейський Vodafone. За формою підтягнувся і зміст – прості тарифи з доступним трафіком і найкращою роумінговою пропозицією. Згодом почало підтягуватися і покриття.
Life:) найдовше з-поміж інших рекламував свою «фішку» з 3G+ і нібито найкращу-найдорожчу ліцензію. Збоку це виглядало трішки дивакуватою грою у самозадоволення. А маркетинг нагадував прийоми вуличних представників фірм «Вікна+» і «Двері+» з трішки нав’язливими пропозиціями.
Київстар і МТС вирішили обійтися без радикальних кроків у тарифоутворенні і не чіпати самої структури старих тарифів. Київстар залишив старі тарифні плани у спокої з їхніми пакетами трафіку і запропонував нові додаткові 3G-пакети за додаткові гроші. З'явилися і нові тарифні плани, в тому числі регіональні. МТС залишив старі тарифні плани без змін до березня. Навіть з повним Інтернет-безлімітом за три гривні на добу. Щоправда, абонплата за найдешевші тарифні плани на кілька гривень підросла.
Life:) тим часом пропонував найбільше трафіку (до 8Гб) і найбільше хвилин на «ворогів» (до 500 хвилин) з концепцією «усе в одному». Правда, є тарифи, де менше Гб, менше хвилин і менше гривень (від 35-ти до 125-ти грн.).
Проте, схоже, такі пропозиції подіяли на дуже небагатьох абонентів, які є цільовою аудиторією Life:).
Що робити оператору і як заробити за такої ситуації грошей? Правильно, треба продати Інтернет примусово абонентам голосових тарифів з найнижчою абонплатою. Як казали у совєцькому гастрономі: «В НАГРУЗКУ!».
Товар «В НАГРУЗКУ» або діалог з «продавцем»
Отже, оператор Life:) змінив бренд на lifecell і вже з 10-го лютого вирішив продавати пенсіонерам, які щомісяця справно платили 25 гривень за розмови всередині мережі, те саме вже за 35 гривень. Але з Гігабайтом трафіку «В НАГРУЗКУ».
З цього приводу, аби не бути голослівними, редакція SVOBODA.FM склала улюбленому оператору листа такого змісту:
Доброго ранку колеги!
В рамках підготовки матеріалу маємо до Вас питання стосовно дивної, як на наш погляд, тарифної політики оператора lifecell.
Одразу зазначимо, що воно стосується не збільшення абонплати в діючих тарифах, а зміни самої структури тарифу з нав'язуванням абоненту непотрібних послуг. Які він не збирається і не буде використовувати.
Для прикладу - тариф
СУПЕР LIFE:) 25
Від самого початку ідеологія тарифу була простою і зрозумілою: вільні розмови всередині мережі за мінімальну абонплату.
Вартість пакету послуг змінювалася: 10 грн., 15 грн., 20 грн...
Потім оператор вирішив додати 500 Мб Інтернету і тарифний план став коштувати 25 грн./місяць. Можливо, для молоді і людей середнього віку такий хід був не відчутним, не критичним і навіть зрозумілим. А, можливо й корисним. Пенсіонери, які, можливо, обирали тариф заради виключно голосових послуг, напевно сприйняли такі зміни критично. Хоча, можливо, і прийняли їх.
Днями оператор поінформував підключених до цього тарифу абонентів про чергове збільшення абонплати шляхом нав'язування додаткового Інтернет-трафіку (1Гб) у цьому голосовому від самого початку тарифі.
Нам як абонентам із зазначеним тарифом додатковий трафік абсолютно не потрібний. Потреби в 3G давно задовольняє Інтертелеком, Київстар в рамках спільного інформаційного проекту "Якісний 3G" і Vodafon з прозорим і зрозумілим міжнародним тарифом Red. Крім того, у лояльних до своїх абонентів операторів є добра традиція не чіпати архівних тарифів. З огляду на викладене змушені будемо особисто припинити співпрацю з оператором, який пропонує оплатити незапитувані послуги. Якщо можливості зберегти старі умови у нас не буде.
Тому, уточнюємо запитання до матеріалу:
1. Чим оператор обумовлює нав'язування незапитуваних абонентами послуг із збільшенням абонплати у голосових соціальних тарифах? Чи робив він вибірку і враховував як співвідношення користувачів смартфонів і звичайних терміналів, так і статистику використання Інтернет-послуг у даному ТП? Чи не вважає, що такий крок критично вплине на користування послугами певними категоріями абонентів? Наприклад, пенсіонерами і тими, хто вже користується Інтернет-пакетами інших операторів.
2. Чи можливо зберегти умови існуючого тарифу? Якщо ні, то чи вважає за потрібне оператор переглянути найближчим часом політику лояльності і ставитися більш дбайливо до власної абонентської бази?
3. Чому, на Ваш погляд, українські оператори зв'язку не вивчають світовий досвід і не пропонують своїм абонентам "тарифних конструкторів"? Наприклад, наша редакція залюбки користується в роботі американськими сервісами телефонії і американською номерною базою. Сервіси мають зовсім іншу, відмінну від української, філософію і орієнтовані на клієнта. Який може абсолютно безкоштовно замовити американський номер з голосовою поштою і з купою технічних налаштувань для вхідних дзвінків. Далі він може підключити кілька тарифних планів як для прийому (з нульовою абонплатою), так і для здійснення телефонних дзвінків (з нульовою абонплатою на номери IP-телефонії і від 1,6 центів на номери Канади і США). Телефонний номер за $50 ми можемо перенести на обслуговування до будь-якого оператора зв'язку.
З повагою
директор ТОВ "ТРК "SVOBODA.FM"
Олег ГОЛОВАТЕНКО
З вказаної на сайті адреси прес-служби pr@lifecell.com.ua цей лист одразу ж повернувся. На надісланий 5-го лютого на адресу reception@lifecell.com.ua лист до вівторка так ніхто і не відповів.
У вівторок на сайті оператора в архіві релізів довелося віднайти координати спеціаліста прес-служби і стимулювати процес через соцмережу Фейсбук. Лише після цього «процес пішов».
Знеособлена (підозрюємо, звідкись скопійована) відповідь, як кажуть, «у кращих традиціях». Судіть самі, цитуємо дослівно мовою оригіналу:
У відповідь на Ваш запит надсилаємо позицію компанії стосовно тарифної політики:
Новая линейка тарифов lifecell, запущенная в прошлом году – году запуска 3G в Украине – ориентирована на активных пользователей мобильного интернета и включает большой объем дата-трафика, начиная от 1 Гбайт. Тарифы «для смартфонов», проникновение которых в нашей сети наибольшее – 45%, становятся очень востребованными среди активных абонентов lifecell. Мы наблюдаем рост дата-трафика в сети еженедельно, с появлением 3G+ этот рост стал еще стремительнее.
Вместе с тем, линейки тарифов, которые разрабатывались несколько лет назад, включают намного меньше объема мобильного интернета. Тарифы «до 3G» больше ориентированы на голосовые услуги, особенно разговоры внутри сети. Поскольку оператор поставил перед собой амбициозные цели стать дата-оператором №1, стимулировать «смартфонизацию» абонентов, старая линейка тарифов перестала отвечать этому видению и ожиданиям активной части наших абонентов. Кроме того, пользователи смартфонов в нашей сети, привыкших к своим тарифным моделям (ежемесячная оплата или ежедневная), часто не укладываются в лимит объема мобильного интернета и вынуждены дозаказывать интернет-пакеты.
Поэтому еще несколько месяцев назад мы приняли решение пересмотреть старые линейки тарифов и увеличить в них объем мобильного интернета от 100% до 200%.
З повагою,
Прес-служба lifecell
На цю «відповідь» довелося відповісти реплікою про те, що ми отримали лише загальні фрази оператора і не отримали відповіді на наші конкретні запитання.
При цьому вказали, що для бажаючих мати 1Гб трафіку і безліміт в мережі за 35 грн. на місяць існує, з-поміж інших, новий тарифний план, в який можна безперешкодно перейти.
А от що робити пенсіонерам і активним користувачам Інтернет-послуг інших операторів (набагато доступніших за ціною, ніж lifecell), які хочуть залишитися на старих умовах тарифного плану і використовувати його виключно для отримання голосових послуг?
Це наразі лишається загадкою. Хоча, напевно, оператор у своїй «відповіді» таки був щирим. Він хоче стати «дата-опєратором номер одін», а левова частина абонентів перестала відповідати такому «відєнію»?
Нам залишається провести невеличкий експеримент-спостереження. Що обере публіка? "Нахилиться" і почне відповідати "відєнію" оператора? Чи "зробить ноги"?

Похожие публикации


Наверх