Нового тролейбуса Чернігову годі і чекати?

Нового тролейбуса Чернігову годі і чекати?Комунальне підприємство міської ради „Чернігівське тролейбусне управління" на сьогоднішній день залишається найбільшим соціальним перевізником м. Чернігова. Відповідно до чинного законодавства України право пільгового проїзду мають 26 категорій громадян. У місті Чернігові - це більше 73 тисяч людей.

Сьогодні підприємство обслуговує 9 тролейбусних і 2 автобусних маршрути, на яких щодня працює 70 тролейбусів і 17 автобусів.

На початок 2012 року кількість рухомого складу тролейбусів на підприємстві становила 113 одиниць, при цьому за 5 останніх років кількість тролейбусів скоротилася на 27 одиниць. За ці роки вдалося придбати лише 11 тролейбусів і списати через повне зношення 38 одиниць. Аналогічна картина спостерігається практично на всіх підприємствах електротранспорту України, загальне скорочення парку тролейбусів у країні за ці роки склало 680 одиниць або 18%.

На жаль, починаючи з 2009 року, повністю припинене фінансування Державної програми розвитку міського електротранспорту на 2007 - 2015 роки. І, як наслідок, за ці роки, у рамках цієї програми не було закуплено жодного тролейбуса. Фінансування заміни контактної мережі у рамках цієї програми взагалі не здійснювалося.

У 2011 році завдяки фінансуванню з бюджетів обласної державної адміністрації і Чернігівської міської ради закуплений перший тролейбус марки АСКМ-321, випущений Чернігівським автозаводом разом з білоруськими партнерами, що стало важливою подією для підприємства і для міста.

Середній вік тролейбусного парку на сьогодні становить 17,5 років при нормативному терміні - 10 років. У розрізі строків експлуатації на підприємстві значаться: понад 20 років - 66 тролейбусів; 15-20 років - 19 тролейбусів; 10-15 років - 1 тролейбус; до 10 років- 27 одиниць тролейбусів.

77 тролейбусів пройшли з початку експлуатації більше 1 млн. км при нормативі 720 тис.км.

Зважаючи на те, що парк тролейбусів на 80% зношений, на підприємстві проводяться капітальні ремонтні роботи рухомого складу. У 2011 році було відремонтовано 24 тролейбуси на суму 1109 тис. грн., з них капітальним ремонтом - 10 одиниць.

Потрібно сказати, що капітально-відбудовні ремонти кузовів тролейбусів, які проводилися на підприємстві у 2005 - 2008 роках, суттєво поліпшили технічний стан рухомого складу, що у свою чергу підвищило його експлуатаційні якості. Однак й на сьогодні капітального ремонту потребує більше 10 тролейбусів. У зв'язку з цим, на 2012 рік на підприємстві запланований збільшений обсяг капітальних ремонтів тролейбусів, що дозволить продовжити строки його експлуатації, хоча це й не вирішує проблему загального старіння парку.

Енергозабезпечення електротранспорту здійснюється тяговими підстанціями потужністю 28800 кВт, загальна довжина контактної мережі становить 104,6 км. У 2011 році рішенням міської ради КП «ЧТУ» виділені кошти у сумі 151,9 тис. грн. на ліквідацію аварійних ситуацій контактної мережі, що дозволило придбати 1,9 км контактного проводу. Крім цього, у ході реконструкції вул. Проектної, були замінено 12 залізобетонних опор і 870 метрів контактного проводу. Усе це дозволило ліквідувати найбільш аварійні ділянки контактної мережі, а також створити аварійний запас контактного проводу на підприємстві. Проте, як повідомив начальник управління ЧТУ, згідно з Актом державного технічного огляду контактної мережі на сьогоднішній день не відповідають вимогам Правил експлуатації трамвая й тролейбуса 9,6 км контактного проводу, а також 5 залізобетонних опор, для заміни яких потрібно 750 тис. грн.

Для забезпечення пасажироперевезення автотранспортом на балансі підприємства перебуває 23 пасажирських автобуси, з них: 18 - марки ПАЗ і 5 - марки «Еталон». Середній вік автопарку становить 6,2 років. У зв'язку з тим, що практично всі автобуси марки ПАЗ пройшли нормативний пробіг, підприємство самостійно проводить капітальні ремонти автобусів. У 2011 році було капітально відремонтовано 11 двигунів на суму 86 тис. грн., а також 5 кузовів на суму 42 тис. грн. Цього року підприємство планує завершити роботи з капітального ремонту всіх автобусів марки ПАЗ до жовтня 2012 року.

Враховуючи складне фінансово-економічне становище, підприємство в останні роки змушено було проводити скорочення чисельності працівників неосновних професій. Так, скорочення чисельності у 2011 році стосовно 2010 року склало 91 людину або 12%, а до 2007 року - 322 людини або 32%.

При цьому на підприємстві є дефіцит кадрів водіїв тролейбуса, що не дозволяє збільшувати випуск тролейбусів на лінію. З метою розв'язання цієї проблеми наразі проводиться навчання 11 водіїв тролейбуса в обласному навчальному комбінаті за рахунок коштів фонду зайнятості.

Основними показниками роботи підприємства є кількість перевезених пасажирів, а також виконана транспортна робота.

У 2011 році загальна кількість перевезених пасажирів електротранспортом знизилась у порівнянні з 2010 роком на 11,5% і склала 34,6 млн. Чоловік, при цьому кількість платних пасажирів зменшилася на 9,6%.
Основними причинами зниження пассажироперевезення є:

- старіння рухомого складу;
- зупинка великих підприємств;
- збільшення конкуренції на ринку перевезень;
- збільшення співвідношення пільгових перевезень до платних.

Також одним з факторів скорочення обсягів перевезень є скорочення обсягів транспортної роботи. Так у 2011 році кількість відпрацьованих годин на лінії скоротилася на 9% і склала 299 тис. маш.-годин. Загальний пробіг електротранспорту знизився на 7,3%, і склав 4,5 млн. км.

У 2011 році підприємство одержало доходи на загальну суму 35,8 млн. грн., ріст у порівнянні з 2010 роком склав 3574 тис. грн. або 11,1%. Доходи від основної діяльності склали 35184 тис. грн., ріст 3595 тис. грн. або 11,4%. Структура доходів: від реалізації талонів 13257 тис. грн. (37%); проїзних квитків - 1726 тис. грн. (5%); автобусні перевезення - 4150 тис. грн. (11%); субвенції - 16051 тис. грн (45%); інші доходи - 589 тис. грн (2%].

Підвищення доходів підприємства відбулося за рахунок збільшення суми компенсацій за перевезення пільгових категорій (на 3211 тис. грн), а також збільшення доходів від перевезень платних пасажирів (на 384 тис. грн). Доходи підприємства з перевезення пасажирів автотранспортом стабільно ростуть. Водночас, недофінансування з державного бюджету пільгових перевезень у 2011 році склало більше 10 млн. грн.

Враховуючи існуючі пасажиропотоки, а також технічний стан автобусного парку, у другому півріччі 2011 року були внесені зміни в автобусну маршрутну мережу, яку обслуговує КП «ЧТУ». Так, закриті нерентабельні 40-й і 41-й маршрути, на які щодня виходило від 2 до 4 автобусів і організований повноцінний автобусний маршрут №39 з кількістю автобусів на лінії 12 одиниць. Витрати підприємства в 2011 році зросли в порівнянні з минулим роком на 444 тис. грн або 1,2% і склали 36278 тис. грн.

Середня заробітна плата працівників у 2011 році зросла у порівнянні з 2010 роком на 15% і склала 1885 грн., при цьому продуктивність праці або власні доходи на одного працівника виросли на 15,3% і склали 27,4 тис. грн. у рік. Починаючи з 2009 року, на підприємстві ріст продуктивності праці перевищує ріст витрат на виплату заробітної плати, що дозволило стабілізувати економічну й фінансову ситуацію.

За результатами господарської діяльності КП «ЧТУ» за 2011 рік одержало збитки у сумі 1828 тис. грн., які є найменшими за останні шість років.

Що стосується такого показника як покриття витрат власними доходами, то всі ці роки він залишається значно вищим за середній по Україні й у 2011 році є одним з найбільших серед підприємств електротранспорту.

На сьогодні підприємство не має заборгованості по виплаті заробітної плати.

На підприємстві проводиться постійна робота з оптимізації витрат і підвищенню доходів, зокрема: скорочення чисельності працівників неосновного виробництва, з метою оптимізації руху рухливого складу постійно проводиться дослідження пасажиропотоків з наступним коректуванням графіків, проводиться робота зі скорочення виробничих і невиробничих витрат, реорганізація роботи служби ремонту й інші заходи.

У порівнянні з тролейбусними підприємствами інших областей України Чернігівське тролейбусне управління по кількості виконаної транспортної роботи перебуває на 6-му місці після таких міст, як Київ, Харків, Донецьк, Вінниця й Одеса. Стосовно фінансових показників ЧТУ має найменшу собівартість виконуваної транспортної роботи в Україні, а також найменшу суму витрат, що не покриваються власними доходами.шаблоны для dle 11.2

Добавлено: 25-06-2012, 12:10
0
0

Похожие публикации


Информация
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.
Наверх