онлайн казино Украины

Одна з чернігівських шкіл тепер - "all inclusive"

Одна з чернігівських шкіл тепер - "all inclusive"Чи готове суспільство приймати дітей з особливими потребами на рівних умовах зі звичайними? Чи спокійно поставляться до цього учні, викладачі та батьки?

На цей момент запитань, на жаль, більше, ніж відповідей. Так, наприклад, у Чернігові інклюзивна освіта запроваджується лише в одній школі Чернігова - №24. За словами В.Покришко, там є необхідні фахівці та певний досвід роботи. Щодо запровадження інклюзії в інших навчальних закладах, то це проблема, адже потрібні спеціальні пандуси, ліфти, відповідна методична база, а головне – бракує фахівців, які можуть працювати з особливими дітками, а також у штатному розкладі шкіл відсутня така посада, як «асистент учителя», котрий має допомагати педагогу в класі з особливим учнями.

Мова про все це йшла під час круглого столу «Інклюзивна освіта – реалії, очікування можливості», що пройшов 25 травня у приміщенні Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К.Д. Ушинського.

Участь у дискусії взяли ректор Інституту післядипломної педагогічної освіти Володимир Тандура, заступник директора загальноосвітньої школи №24 Тетяна Турок, начальник відділу шкіл Управління освіти Чернігівської міської ради Вікторія Пекур, завідувач обласної психолого-медико-педагогічної консультації Тамара Маєш, представники Обласної громадської батьківської організації «Голос батьків» Катерина Позняк, Ольга Крутяща, Зінаїда Шедіна, а також представники громадських організації «Аратта», «Жменя», «Маю право».

Учасники зібрання обговорили ситуацію, що склалася в сфері освіти Чернігівської області саме щодо запровадження принципів інклюзивної освіти в загальноосвітні школи. «Не все так погано, практичні приклади прихованої інклюзії маємо у школах Чернігова №6 і № 14, - вважає Вікторія Пекур. - Там особливі дітки відвідують заняття разом з іншими учнями, тобто інклюзія існувала і раніше.

Найголовніша проблема у цій сфері - фінансування. Неможливо зараз у всіх закладах освіти збудувати пандуси. Ще одна серйозна проблема – відсутність методичних програм. Однак, не зважаючи на все це, на сьогоднішній день поза процесом навчання не залишилася жодна дитина».

Представники громадськості довідалися, що з 1 вересня 2012 р. у деяких класах нарешті з’явиться посада «асистент учителя», втім, його функції у нормативних документах ще не прописані та не зовсім зрозумілі. Під час круглого столу відбулося жваве обговорювання питань, які хвилюють батьків, що мають дітей дошкільного віку з особливими навчальними потребами.

Так, зокрема батьки цікавилися, з чого їм починати, до кого звертатися, якщо вони планують віддати дитину з особливими потребами на навчання до загальноосвітньої школи. Подавайте відповідну заяву до управління освіти міської ради – отримали у відповідь. Наголошували також на тому, що суспільству необхідно більше знати про інклюзію, формувати толерантне ставлення до незвичних дітей у колективах.

Результатом роботи круглого столу стала пропозиція зібрати Форум, учасниками якого стали б батьки, вчені, психологи, освітяни, представники органів влади, діти, які навчаються у спеціалізованих школах і які вже закінчили подібні заклади. На думку учасників, відкрите обговорення допоможе вирішити ряд питань, які виникають у ході впровадження інклюзивної освіти, зокрема, на Чернігівщині.

Представники організації «Голос батьків» вважають, що треба поставити за мету, аби батьки за бажанням могли б віддавати дітей з особливими потребами у навчальні заклади за місцем проживання, а не в одну окрему школу, яка, можливо, знаходиться зовсім в іншому кінці міста.

Круглий стіл «Інклюзивна освіта – реалії, очікування, можливості» проводився за ініціативою Чернігівської обласної громадської організації «Голос батьків» у рамках проекту «До суспільства - через родину», підтримку якому надала програма МАТРА Посольства Королівства Нідерланди в Києві.

  • 0
Добавлено: 29-05-2012, 13:53
0
365

Похожие публикации


Наверх