Веб студия Паутинка Черниговский информационно развлекательный портал

РАЗДЕЛЫ



играть онлайн бесплатно


Украинская Сеть обмена трафиком

АВТОРИЗАЦИЯ

Имя пользователя:

Пароль:



Баннер

КАЛЕНДАРЬ НОВОСТЕЙ

«    Декабрь 2016    »
ПнВтСрЧтПтСбВс
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Популярные теги

Требуется для просмотраFlash Player 9 или выше.

  Категория: Авто-мото   Автор: vadimklose   
Непопулярне спрощення для українських водіївПокликаний спростити життя водіям Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо ДТП і виплат страхового відшкодування» набув чинності ще у вересні минулого року.

Причини байдужості

Страховики лише знизують плечима: мовляв, клієнти майже не використовують європротоколи. Наприклад, у СК «НАСТА» за весь період з 19 вересня по 31 травня було зареєстровано лише один випадок оформлення аварії без участі співробітників ДАІ. Натомість клієнти найбільшої в Україні страхової компанії – НАСК «Оранта» – за згаданий строк оформили 134 європротоколи. Щоправда, до допомоги ДАІ вони зверталися набагато частіше – більш ніж у 4 тис. випадків. Як випливає з інформації страховиків, у середньому лише 1% автолюбителів оформлюють європротоколи.

Одна з головних причин, чому водії, як і раніше, викликають ДАІ на місце аварії – у багатьох із них на руках старі поліси ОСАЦВ, до яких не додавався європротокол. Якщо ж хоча б в одного з учасників ДТП стара страховка, а в інших – нові, то, за законом, слід викликати Державтоінспекцію. Друга причина низької популярності європротоколів – багато власників машин погано поінформовані про спрощену систему реєстрації ДТП.

«Основна маса водіїв при проходженні водійських курсів докладно вивчала вимоги старих правил щодо порядку дій і реєстрації ДТП. Тож вони не хочуть ризикувати, діють за перевіреною схемою», – міркує генеральний директор «Гарант-Асістанс» Вадим Шевченко. Власники авто не знають до пуття, як правильно заповнити європротокол, і бояться, що якщо припустяться якоїсь помилки, СК відмовить їм у видачі страховки.

На думку страховиків, цю проблему можна вирішити, активно впроваджуючи практику виїзду на ДТП аварійних комісарів СК, які б допомагали оформити страхову подію й заповнити європротокол. Хоча телефонувати й очікувати аварійного комісара потрібно іноді не менше, ніж співробітників Державтоінспекції. Щоправда, у випадку з оформленням європротоколу всі учасники ДТП залишаться із правами, а ДАІ обов'язково їх відбере, принаймні у винної сторони, і оформить штраф.

«На жаль, багато автолюбителів до кінця не вірять, що отримають страхове відшкодування, якщо в них не буде «залізного» документа у вигляді довідки від ДАІ», – зазначає директор департаменту врегулювання збитків СГ «PZU Україна» Олег Компанієць.

За словами начальника управління добровільного й обов'язкового страхування ризиків відповідальності СГ «ТАС» Віталія Білецького, деякі страхувальники настільки не довіряють спрощеній системі оформлення ДТП, що воліють взагалі не використовувати бланк європротоколу – одразу ж повертають його страховим агентам. До того ж українським автолюбителям завжди складно знаходити спільну мову одне з одним. Спочатку вони не можуть домовитися, хто кому має звільнити дорогу на трасі, а коли потрапляють в аварію, то не можуть дійти спільної думки про те, як же все сталося та хто винен. А якщо згоди між учасниками аварії немає, то оформити ДТП без допомоги ДАІ просто неможливо.

Крім усього іншого, водії не можуть на око визначити суму завданого збитку. Адже навіть, здавалося б, просте пошкодження може містити «підводні камені», виявити які можуть лише на станції техобслуговування. «Багато автолюбителів воліють не ризикувати. Адже ліміт виплати за європротоколом обмежений 10 тис. грн. Вартість відновного ремонту понад цю суму автовласнику доведеться сплачувати самостійно», – зауважив начальник департаменту врегулювання збитків УСК «Княжа Вієнна Іншуранс Груп» Олександр Завірюха.

Без тяганини та відмов

За даними страхових компаній, середня сума виплат за оформленими європротоколами становить 4,1 тис. грн. Автолюбителі, які встигли скористатися європротоколом, зазначають, що тепер менше паперової тяганини, та й страхові компанії набагато швидше здійснюють виплати.

Страховики начебто теж задоволені нововведенням. «Європротокол спрощує роботу департаменту врегулювання збитків. У першу чергу заповнення цього документа дозволяє скоротити строк урегулювання справи. Страховій компанії не потрібно запитувати й тижнями чекати довідку форми №2 з ДАІ або постанови судів. Останні виплати з використанням європротоколу наша компанія провела в середньому протягом 36 днів (середній показник строку врегулювання за ОСАЦВ у 2011 році – 49 днів)», – розповідає Олег Компанієць.

Європротокол

Цей документ є підставою для виплати страховки. Його слід оформити просто на місці ДТП, а потім пред'явити до страхової компанії. Причому потерпілий може звернутися до страховика, який обслуговує безпосередньо його, а не водія, який заподіяв йому збиток, як це було раніше. Щоправда, застосовувати європротокол можна лише якщо:

всі учасники аварії мають поліси обов'язкового страхування автоцивільної відповідальності (ОСАЦВ), оформлені після 19 вересня 2011 року;

під час ДТП не було травмовано людей;

учасники аварії мають однаковий погляд на причини й обставини аварії;

ніхто з водіїв, які потрапили в ДТП, не перебував під впливом алкоголю, наркотиків або лікарських препаратів, здатних вплинути на швидкість реакції.

У деяких випадках страховики змушені відмовляти у виплатах клієнтам, які скористалися європротоколом. «Ми відмовляли із двох причин. Перша: страхувальник не визнавав своєї провини. Друга – європротокол було оформлено за договором, укладеним до 19 вересня 2011 року, тобто до набуття чинності спрощеної процедури оформлення ДТП», – зазначає директор департаменту врегулювання збитків і контролю аутсорсингу НАСК «Оранта» Тетяна Копаєва.

За даними гравців ринку, відмовляють вони в окремих випадках. Найбільший страховик – НАСК «Оранта» – відмовив восьми клієнтам. Дрібніші страховики запевняють, що за весь час дії європротоколу в них були лише один-два такі випадки. «Поки шо ми нікому не відмовляли у виплаті. Ми намагаємося виключити можливість відмови на ранньому етапі, коли до контакт-центру надходить дзвінок від клієнта, який потрапив у ДТП. На підставі отриманої докладної інформації про обставини події ми одразу даємо рекомендації, чи можна скористатися європротоколом чи краще викликати ДАІ», – запевняє Олександр Завірюха.

І жодного шахрайства

Коли тільки набули чинності нові правила оформлення дорожньо-транспортних випадків, деякі гравці пророкували зростання страхового шахрайства. «Введення європротоколу дає дуже серйозні можливості для страхового шахрайства, що може виражатися у всіляких формах. Наприклад, реально водій припустився ДТП без участі другої сторони, але потім домовився зі своїм сусідом і вони оформили європротокол», – міркувала юрисконсульт СК «Добробут» Тетяна Половенко. За її прогнозами, кількість випадків страхового шахрайства мала зрости щонайменше на 30% (до введення європротоколу шахрайство становило 3-5% від загальної кількості заявлених страхових випадків).

Передбачення не справдилися. Принаймні, страхові компанії заявили, що не зареєстрували жодного такого випадку. Хоча один клієнт СГ «PZU Україна» оформив європротокол заднім числом, тобто за кілька днів після аварії. Причому в нього був поліс старого зразка, до якого європротокол не додавався. Страхова відмовила клієнтові у виплаті. Проте в компанії не схильні драматизувати ситуацію.

«Навряд чи той страховий випадок, за яким ми відмовили у виплаті, можна вважати шахрайством. Імовірно, це типовий приклад незнання процедури оформлення європротоколу», – заявив Олег Компанієць. Страховики пояснюють відсутність випадків шахрайства при оформленні європротоколу невисоким лімітом виплати. Мовляв, 10 тис. грн. – це не та сума, через яку нечесні страхувальники можуть ризикувати.

Туманні перспективи

Деякі страховики зазначають, що останніми місяцями трохи зросла кількість випадків оформлення дорожньо-транспортних пригод за допомогою європротоколів. Наприклад, у СГ «ТАС» таких випадків з початку року зареєстровано понад 70, з яких 38 – у квітні й травні. «Можна говорити, що останнім часом наші клієнти оцінили переваги європротоколу та почали значно частіше його використовувати. Однак сказати, що це є тенденцією, ще не можна через занадто малу кількість звернень», – коментує ситуацію начальник служби врегулювання страхових випадків СГ «ТАС» Віктор Панасюк.

Не виключено, що вже наступного року українські водії почнуть активніше використовувати європротоколи при оформленні ДТП. Адже з 1 січня 2013 року ліміт виплати за цим документом зросте у 2,5 разу – до 25 тис. грн. Щоправда, страховики у своїх прогнозах не дуже оптимістичні. Вони кивають убік Росії, де європротокол запровадили понад чотири роки тому, але дотепер лише 5-6% ДТП оформляються із застосуванням європротоколу. На думку гравців ринку, в Україні ситуація розвиватиметься приблизно за таким самим сценарієм.

«Гадаю, наші автолюбителі почнуть активно користуватися європротоколом не раніше, ніж за три-чотири роки. Але це станеться лише за умови значного зростання довіри клієнтів до страховиків загалом, популяризації європротоколу за допомогою реклами, а також – удосконалення процедур його оформлення», – вважає Олександр Завірюха.

Источник:  http://ye.ua/news/news_9121.html

   21-06-2012, 12:44   Просмотров: 827    Комментариев:  0

Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.
Каталог ссылок
Каталог ссылок
Предупреждение! Информация, расположенная на данном сервере, предназначена исключительно для частного использования в образовательных целях и не может быть загружена/перенесена на другой компьютер. Ни владелец сайта, ни хостинг-провайдер, ни любые другие физические или юридические лица не могут нести никакой отвественности за любое использование материалов данного сайта. Входя на сайт, Вы, как пользователь, тем самым подтверждаете полное и безоговорочное согласие со всеми условиями использования. Авторы проекта относятся особо негативно к нелегальному использованию информации, полученной на сайте.